Kan inte hålla mig!!!

Nä jag är inte inkontinent....

Så himla trött på folk som skaffar djur som de inte orkar, vill, bryr sig om att ta hand om!!!!

Jag jobbar ju ibland i trimmet på Dogstore och utan att överdriva så är 9 av 10 hundar som lämnas in mer eller mindre vanvårdade!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är fruktansvärt och jag vet att vi får in extra många då jag tar emot "toviga" hundar vilke tmånga andra inte gör men jag känner attom inte jag gör det så får ju hundstackarna antagligen plågas utan att någon gör något åt det.

Det värsta är inte folk som kanske inte kan klara av att sköta sin hund/katts päls utan de som dessutom har åsikter om vilken frisyr de vill att hunden ska ha. Dvs de vill ha kvar mycket hår på sånna ställen där de lätt och snabbt blir ofrächt, tovigt och smutsigt.... Då tycker jag inte att man tänker på sin hund utan bara på vad man tycker är snyggt...

Att ta bort ev ögongucka som fastnat i pälsen är en sån grej som verkar vara jätte problematisk????? Hur nu det kan vara så svårt.....

Tvätta eller klippa bort avföring ur pälsen likaså....

Klippa klor... Behöver jag näma det över huvutaget.... Vi tar 80 spänn för att göra det och jag vet att vi klipper BÄST i stockholm!!! Snälla rara snåla inte med det.

Klippa bort eller reda ut tovor... SKAFFA INTE EN PÄLSHUND om du inte tänker sköta hundens päls! En hund ska INTE stinka då ÄR den smutsig... Ta redan på hur din ras ska skötas innan du skaffar en och be kanske om att få provborsta/ trimma hos uppfödaren för att få känna hur jobbigt och tidskrävande det är innan!!!!!!!!!!! Eller TA HJÄLP men låt inte hundstackarn få lida pga lathet!!!!

Å så till mitt absoluta värsta jag vet grej............

TÄNDER!!!

HUR SVÅRT KAN DET VARA??????????????????????????????????????????????????

Ta tandborsten, borsta! Man behöver ju inte ens tandkräm...

Orkar man inte så får man vell lämna bort hunden för detta.

Det är fruktansvärda munnar jag ser och framför allt känner lukten av dagligen på jobbet. Så illa ibland att det inte finns annat att göra än att dra ut tänderna.

Prova att inte borsta dina egna tänder på två dagar och kän hur det känns äckligt va! Tror iofs inte hundarna bryr sig om just det men VÄRK det är inte okej att kåta sin bästa vän gå runt med värkande tänder.




Sådärja nu har jag gnält av mig lite!

Kommentarer
Postat av: Carro

Bra gnällt!

2011-11-07 @ 11:57:49
URL: http://www.hundid.se
Postat av: Fanny

Det e helt otroligt!!! jag glömde att gnälla över min absolut värsta!!! FETA HUNDAR!!! Ja ja det är ju nästan så det skulle kunna få ett helt eget inlägg ;-)

2011-11-07 @ 19:39:31
Postat av: Karin

Jaaa!!! Snälla!! Skriv ett helt inlägg om feta hundar=) jag lovar att kommentera ;) ;) hihi

2011-11-08 @ 21:55:09
URL: http://karinofalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0