På måndag...

Är det föräldrar möte. Misstänker att jag kommer vara ganska poppis på mötet... NOT

Jag har skrivit en lista med saker att ta upp HAHAHAHA.

Nä jag ska vara extremt snäll men jag har ganska mycket frågor inte bara negativa grejer men tyvärr mest negativa grejer.

På Elins avdelning är de 12 ungar, en 4 åring, en 3 åring och resten är mellan 1-2 år. Alla går full tid utom två dvs de går 15 timmar i veckan = tis ons tors

Under den senaste månaden har 8 av dessa tolv ungar blivit inskolade.

Det finns två föknar (förskolepedagåger).

En av fröknarna ska sluta den 27:de september...

De har inte hittat någon ny än eller rättare sagt de hade sin första intervju i fredags... Lite sent då hon hade två månaders uppsägning vilket innebär att hon måste sagt till om detta för mer än en månad sedan...

Kan ni förstå vilket kaos det är för dessa fröknar under dagen, de ska hjälpa 8-10 ungar att äta, de ska hinna byta blöja på alla utom 2, de ska också hinna trösta leka och allt annat med alla barnen. DET ÄR KAOS!!!

I fredags nhade alla ungar utom en bajsat efter vilan, det innebär att en av fröknarna byter blöja på öäpande band på 9 ungar medans den andra fröken försöker ensam hålla kolla på en barngrupp på 8 barn som är nyvaknade och aningens griniga...

Varje dag jag varit där har jag fått hjälpa till med mycket mer än jag borde, jag menar jag jobbar ju inte där och då tycker inte jag att jag egentligen ska hjälpa till med matning av andras barn, undanplockning efter lunch, kånkning av någon annans ledsna unge, eller bara att sitt och "titta" till ungarna då fröken nummer 1 byter blöja och fröken nummer 2 är och hämtar mellis eller liknande, mm mm listan kan göras lång. Då kan jag tillägga att jag INTE tycker att fröknarna på något sätt är slö utan de har för mycket att göra.

Man lämnar vid 9 och så har vi hämtat runt 13, under den tiden har ingen av fröknarna kunnat ha en enda rast.

Förut va de tre som jobbade på denna avdelning men en av tjejerna blev sjukskriven och de verkar inte ha några planer på att skaffa en ersättare...

Ja ja, nog gnält.

Jag va på min första ekonomi undervisning i fredags! Super kul och super jobbigt!

Jag kommer bli proffs om Anneli ska undervisa i detta tempo!

Hundarna har njutit av några varmare dagar och på måndag åker Ajax tillbaka till sin matte. Jag ska bada honom innan!!! Han ser ut som ett träsktroll även fast han redan har fått ett bad! Smutsig och lycklig!

Yin har lugnat ner sig lite vet inte om hon redan tänker börja löpa eller om det är för att hon numera sover i bur och då faktiskt sover hela natten men liiite lugnare är hon i alla fall!

Jag va sjukt impad av henne i fredags, hon som knapt har fått någon social träning eller passivitetsträning är så duktig på det! Hon längtar dock jätte mycet efter att Yoga ska komma hem! Jag med!!! Ska bli så kul att följa hennes duo i framtiden!

Hoppas även på att kunna komma igång ganska snabbt och träna med henne så hon e i fin form till våren för då vill vi tävla!!! Hela den här vintern gjorde ju så vi kom totalt i träningskoma. I år kommer jag ju i alla fall ha löpbandet att fysträna lite på i alla fall!!!

Nä nu tar jag kväll! By by!

Kommentarer
Postat av: Madde

Känns det inte bra titta dig om efter ett annat dagis !! Det ska kännas bra imagen när man går därifrån och med tanke på att dom ska gå där fram till 6 års så är det en kanon viktig tid i livet :-)

Jag bytte efter 6 mån då jag fick plats med båda på ett Ur & Skur dagis ist ! Kan säga att det var det bästa jag gjort, skit samma att jag fick åka en bit typ 2 mil :-))

2010-09-12 @ 09:26:48
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Anonym

Jag tänkte ge det någon vecka och om det inte känns bättre så kommer jag absolut byta! Vet att det finns ett ur och skur dagis en bit bort men de va helt natzi med att vara ute... Även om det är -20 ute så är de ute vilket jag inte tycker känns lockande med tanke på hur denna vintern var... Vi får se, det löser sig på ett eller annat sätt!

2010-09-12 @ 16:20:45
Postat av: Kaka

Men HALLÅ vilken soppa!!!!!!!

Så där kan man INTE ha d på dagis!!!!

FY, ja skulle varit skogstokig vid d här laget!!

Ok om man hjälper till å duka av efter sin unge å matar/byter på sin unge... Men inte på/efter andras!!



Ja håller tummarna för era hundar.. Å hoppas att vintern inte blir så kall å snörik som den vi nyss haft!!

2010-09-12 @ 21:14:53
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/
Postat av: Maja & Selma

Så här i valtider...;-) Sänker man skatten måste de pengarna tas någon annan stans ifrån. T ex skola, barnomsorg och äldrevård är klassiska ställen att skära lite i när man behöver extra stålar till statskassan. Välfärd kostar! Det är som sagt vår välfärd, och de allra, allra flesta av oss får tillbaka såååå mycket mer än vi betalar. Så vi borde jubla varje gång vi betalar skatt, för sjutton vilket kap vi gör! För att ge ett exempel: En skolplats kostar ca 50 000 kr per termin och unge. En person med ca 26 000kr i månaden i lön batalar 70 000 kr i skatt per år. Sen kan man lägga på sjukvård, mormors hemhjälp och de nya busslinjerna som tar ungarna till stallet efter skolan och tjillevipp så har man gjort sig själv ett riktigt klipp!:-)))



Rösta Rött!:-)

2010-09-16 @ 01:52:13
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0