5:te dagisdagen...

Gick sådär att lämna...

Elin grinade och nästan jag också ;-) men jag gjorde som Fia sa (gymnasiekompis som jobbar på förskola) jag sa hej då en gång och puss puss sen gick jag med säkra steg.

Måste säga att jag tycker det e knasigt att de har 4-5 barn på inskolning samtidigt. Det blri ju inte direkt jätte possitiv stämning när halva dagisgruppen sitter och gråter. Stackars fröknarna (två stycken på 12 ungar) hinner ju inte med för fem öre. Hoppas att Elin snabbt blev glad efter jag gått. En av de andra ungarna har ju gråtit i 5 dagar nu och det skulle jag inte vilja utsätta henne för...

Just nu känns det sådär med dagiset men jag hoppas att det kommer kännas bättre så fort hon är ordentligt inskolad.

Denna vecka ska jag i alla fall försöka fixa allt jag inte riktigt orkat ta tag i när Elin varit hemma.

I går rensade jag hela hennes garderob, det var verkligen dax. Rensade ut en hel IKEA kasse med för små kläder!

Tänkte gå och lägga två spår till Yin vå vallen här yte som de slog för några dagar sedan. Får passa på innan de gödslar och plöjer upp den!

Cleo e lite halv dålig. Ska boka id för en ordentlig genomgång av hennes hjärta för något e knas. Vet inte om det e hjärtet eller nått annat, det skulle kunna vara så enkelt att hon HATAR att det e kallt ute men det känns endå som att jag måste kolla upp henne hon har ju trots allt ett dåligt hjärta lilla Clurtisen.

Alla andra djur mår prima! Yogas fettovalpar växer så det knakar. Lillkillen klarade sig tyvärr inte men brudarna mår som två små prinsessor. Det e på sätt och vis skönt att ha lite "egen" tid med Yin, för när Yoge e hemma blir det ju lätt att jag tycker Yin e liiiiite jobbig med sin terror på Yoga och speciellt nät hon va dräktig och jag va extra rädd om henne. Men hon blir äldre och visare och har redan lugnat sig lite tycker jag. Bara det inte är löp på G redan...

Nä nu ska jag sparka ut mig själv i spåret!

Kommentarer
Postat av: Karin

Det här med inskolning är terror! Jag vet själv hur dte har varit att lämna ungar på dagis som gallskriker sitt högsta skrik och kastar sig efter en. Man känner sig kall och elak som bara bestämt går därifrån. men det går juh över!!! Sen springer dom till dagis för det e så kul där=) Inte kul det där med Cleo. Hoppas hoppas att det inte är något allvarligt. Jag är precis som du. jag skulle oxå kolla upp det. Inge skoj att gå runt och nojja sig :/

2010-09-08 @ 11:13:02
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Kaka

Ja håller me föregående talare :-)

D e inte alls kul å lämna lessna ungar på dagis!!!

Wille va HYSTERISK en period när han va mindre så dom fick blåhålla honom :-(

Men me "rätt" fröken löste d sig åxå :-)

Ja tror som du, d blir bättre när d hela e klart å hon får lite rutin på d.. Elin e ju dessutom van att du å Kim e borta nåra timmar då å då..

Ja kan nästan sätta pengar på att hon bli tyst så snart hon inte ser dig längre ;-)

Vill du kan du ju be dom ringa efter 10 min om hon inte lugnat ner sig då. Så gjorde vi på förskolan ja jobbade å d behövdes aldrig ringas ;-)



Skönt att du hinner me annat lite bättre åxå :-)

Sånt blir man ju aldrig för bortskämd me ;-)

Ja håller tummarna för Cleo!!

2010-09-08 @ 12:06:56
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0