Alla sover!!!

Älskar stunden mitt på dan när alla (utom jag) sover!!!!!!!!

Vilar kropp och själ en stund!

Snacka om att man uppskattar saker som att det inte är något/någon att hålla koll på i en timme eller två!!!

Yin sover i soffan brevid mig och Elin ligger ute i vagnen, resten av hundarna är i sitt rum och trynar. Naala ligger på "sin" plats i soffan och Yoga och Malte har plågat varandra för att båda vill ligga i den andra änden av soffan. Malte ligger dock där endast därför att Yoga inte ska kunna ligga där för han tycker att det blir för varmt efter två minuter!!! Knäppis!

I går gick Yoga sitt första IPO spår för i år och vi ska fortsätta att Ipo spåra nu under våren så får vi se hur det utvecklas men jag tror att det kan vara hennes grej, hon har det ganska naturligt att vara extremt nogran. Så själva tekniken har hon i sig nu ska "spår konditionen" ökas på. Så ska jag lära in liggande markeringar på apporterna.

Yins tå läker bra hoppas jag, nu haltar hon knapt och vil helst om jag skulle låta henne röja omkring. Det är sjuuuuukt svårt att hålla en 10 veckors valp stilla... Men vi anstränger oss. Hon sitter inte i bur men hon får inte hänga med de andra hundarna när det e stojjigt. På kvällarna när alla ligger här i soffan med oss då får hon självklart också vara med.

I går passade jag också va på aktivera Naalur lite. Vi övade lite fot och lekte lite. Hon är verkligen en turbo råtta och jag måste gnälla lite på Annica som inte tränar mer, hon skulle vara en fantastisk tävlingshund!!! Men men hon lever ju ett mycket lyckligt och aktiv hundliv och det är ju faktiskt mycket viktigare!!!

Nu borde Elin vakna snart och då ska vi åka in till jobbet och hämta hem lite av det nya färskfodret som vu får in Vom og hundemat!!! Ett superfoder som är ungefär som barf fast med vitaminer och mineraler tillsatta så man inte behöver hålla på själv!!! Finns i olika varianter också bla ett med lax i!!!!! Jag tror verkligen på detta foder och hoppas att det ska fungera mycket bra för många av våra kunder!!!!!


Kommentarer
Postat av: Naalurts matte

Oki, jag skäms! Kanske skulle lagt ner mer tid på Naala och jag har nog ingen ursäkt varför jag inte gjort det. Men det är ju min första hund och jag tycker jag kommit rätt långt med henne ändå...

2010-05-08 @ 00:26:24
Postat av: Fanny Östervall

Ja men Naalurths matte HIHI det e vell det du har annars hade hon ju inte varit så lätt tränad!!! KRAM OCH PUSS från oss!!! Elin saknar dig massa!!!

2010-05-08 @ 20:29:33
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0