Ipo träningen i helgen!!!

Jag kan helt ärligt säga att jag flera gånger funderat på att lägga ner IPO täningen då jag inte tyckt att det varit våran starkaste gren och då det är mycket svårt att få till träningar mm så tänkte jag koncentrera mig på sånt som legat Yoga och mig mer naturligt.

Men då vi ändå har tyckt att det är otroligt kul har vi fortsatt och på senare tid har jag kännt att fröken vuxit och att jag kunnat se en eventuell tävlingskariär även inom ipot!!!

Yoga är ju en ganska mjuk tjej och lite för kännslig på framförallt mitt humör men detta har blivit en väldigt bra kombination med ipot som jag tycker har tuffat till henne ordentligt men endå är hon otroligt lyhörd på mig!!! Det är nästan så jag skulle kunna busa till et lite när hon "vågar" tjuva bara för att ge henne ännu lite mer skinn på näsan.

Nu får ni inte tro att jag tycker Yoga e en mes!!!!! För det e hon verkligen INTE!!!

Yoga är på sitt sätt den absolut mest orädda hunde jag haft. Inga underlag, inga ljud, ingentig egentligen skrämmer henne vilket är jäkligt skönt. Hon kan trilla och halft slåihjäl sig utan att för den sakens skull bli rädd!!!

Åter till Ipo träningen. I helgen fick vi börja sakta men säkert lägga in lite lydnad i skyddet!!!!!!! Så kul så kul!!! Först ville fröken fuska lite men sista passet kändes så himla BRA!!! Jag kör med köttbulle hahahahahaha Hoppas inte Tommy läser här hahaha

Men va fasen funkar det så funkar det. Med tanke på vilka otroliga "externbelöningar" (bita i ärmen) hon får så kommer jag inte behöba köttbullar särskilt länge. Första passet bev fröken lite frustrerad och funderad en liten secund på om hon skulle bita mig i benet så jag inte kunde stoppa henne från att sticka på figuranten men när hon insett att det bara va en liiiiten kort stund hon behövde hänga med mig så gick det bättre ;-)

Jaja, hon löper ju nu och ska paras men efter valpar och allt så kommer jag absolut satsa på en IPO 1!!! Så till våren kanske det blir dax! Misstänker att det blir tight att hinna under hösten och jag vet ju inte ens hur lång tid efter valpar man får tävla. Vi ska i alla fall slipa lydnaden och spåret nu under sommar och höst. Apport markeringarna i spåret tror jag kommer gå snabbare än förväntat!!! Jag har en plan i alla fall vilket är ett ganska stort steg haha!

Elin har haft dubbelsidig öroninflamation... INTE KUL

Hon har haft riktigt ont och får äta medicin som smakar riktigt äckligt. Men nu är hon mycket bättre och i dag har hon till och med fått i sig 3/4 vällingtill frukost och lite mer än en halv pankaka till lunch!!!!! Kan säga att det är den största portionen hon fått i sig på en vecka!!!!!!

Jag blev så klart också sjuk med feber och massa snor men nu börjar jag också orka lite mer. Mamma blev också sjuk stackarn, tror nästan hon blev sjukas... Dom e giftiga dom där bebisbakterierna......

Yin mår bra vilket känns jätte skönt! Hennes öron är tejpade till alla er som tjatat!!!!!! Hon kommer inte bli ful hund!!!

Naala leker hela dagarna som vanligt och solar så fort hon får chansen!

Cleo då? Jo hon bjebbar som vanligt! Har faktiskt inte haft med henne så mycket under helgen och det har varit så tyst och skönt så!!! hehe

Vi är hundvakt åt Corsofröken Vera och det går super. Yoga tröttar ut henne så det enda hon gör är leker äter och sover!!! Skön hund att passa då!!! Stackarn hon e nog inte van vid dobbistempo! I går snarkade hon så högt så jag blev orolig att hon skulle suga i sig nåt från långt håll, ni vet som de gör i teknade filmer hihi


Kommentarer
Postat av: Karin

hihi.. söta corso! Skönt när hundarna man ska passa är enkla. Yoga kommer bli en supermamma!!! Ska bli så kul att se hennes söta valpar <3 Stackars Elin med äcklig öroninflammation :/ Hoppas ni håller er friska resten av sommaren!

2010-06-21 @ 16:47:11
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Kaka

Gud va kul att d funkade! Å va skönt att ni piggat på er :-)

2010-06-24 @ 15:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0