Förtydligande...

Asså det va inte bara i skyddet jag menade utan i all hundträning, varför vill man köra sin hund på krav i stället för motivation, varför skulle man vilja plocka fram agression i stället för föremålsintresse hos hunden???

Brister hunden i de bitarna så håller jag fats vid att jag tycker ma borde köra något annat med den hunden eller skaffa en till hund.

Skulle kunna säga såhär med ridk att bli otydlig, jag skulle kunna tycka att det var ok att fiska en gnutta i "fel" fack under ett max två pass för att väcka hunden och se om man sendan kan komma tillbaka till rätt ställe, men då är frågan var man ska dra gränsen. Ett pass, två pass, tre pass???? Bättre att försöka hålla sig därifrån helt!

Jag tror inte att varken hunden eller föraren har lika kul då utan skulle kunna ha en mycket sundare relation om man tänkte om lite, nu har jag ju haft tur att inte hamna i de situationer under skyddsträningen , men jag vet att många "figuranter" kan vara lite väl hårda. Det samma gäller ju självklart föraren/hundägaren som inte sätter ner foten och säger stopp.

Vist kan man "i stridens hetta" göra något man senare ångrar och kanske till och med mår dåligt över men då gör man ju ALDRIG om det igen!!!!!!!! Precis som att när man slår i tån i en tröskel så aktar man ju sig för den efter det!!!!!!!

Jag är ingen ängel och ingen stjärna heller men när det känns fel i hjärtat och magen så vill jag inte slå i tån igen hahahahaha flummigt det blev nu!!!

Träna lugnt! Eller nä full ös medvetslös om Yoga får bestämma!

Kommentarer
Postat av: Katarina

DU ÄR MIN ÄNGEL! M

2009-05-13 @ 15:18:51
Postat av: jonis

Jag tror tyvärr att följden av "hårda tag" i stridens hetta ofta leder till en kedja. Har man en gång gått över gränsen är det lätt att fortsätta. Och någonstans inom oss VET vi att det inte är rätt men det gör ibland bara att vi beteer oss ännu värre och börjar försvara metoden med näbbar och klor...

2009-05-13 @ 15:26:10
Postat av: Katarina

Nu har det varit väldigt mycket hund och väldigt lite ELIN!!! Kram M

2009-05-13 @ 18:16:40
URL: http://ungaronarcisso.blogg.se/
Postat av: Selma

Äh, ge mig smisk jag älskar det! Eller mosa in mig i bilen för den delen, det är också skönt... Annat som jag tänder på är att få klorna klippta, öronen rensade med mintluktande vätska och huvudet schamponerat med citrusdoftande skum! God I just love it!



Selma:-)))

2009-05-14 @ 23:22:02
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Ammi

Hejs! Kör som DU tycker, din magkänsla ska styra. Jag tror att du och jag tänker likadant vad gäller hundträning, det ska vara KUL för båda parter. :).



Och du - hejja hejja er!

2009-05-15 @ 15:27:00
URL: http://www.knorrsvans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0