Träningsmotivation...

Den har ju inte direkt existerat...

Men nu kanske???

Hoppas det, ska börja vara lite seriös igen och hoppas att det håller i sig! Elin har ju tagit flaska nu tre kvällar i rad, dock med lite mer gnäll än vid "vanlig" nattning men det kanske måste vara så under en period. Hon har ju trots allt blivit nattad med amning i snart 6 månader och nu ändrar jag hennes rutin utan att ens fråga henn!!!

Hon somnar däremot mycket snabbare på välling! ungefär som en klubbad säl. Smaskar efter lite tjafs i sig ca 1 dl sen trycker hon på off knappen! hahaha

Detta ger mig ju möjligheten att så småningom kanske överlåta nattningen till Kim! När hon tar flaskan klockers så är det ju mycket lättare för honom!

Hon verkar ju också sova mycket bättre på välling! Tre nätter i rad har hon som tidigats vaknat runt halv 6 första gången! I morse vaknade hon första gången kl 06:15!!! Då ammar jag henne så somar hon om ca 1 timme!!! Så jag kan ju inte gnälla över sömnbrist! Hon somnar ju tidigare nu också eftersom det går ganska fort för henne att käka välling. Somnar ca 19 och vaknar runt 6!

Nu gäller det bara att jag går och lägger mig i tid på kvällen också!

Emma och jag har i alla fall varit jätte duktiga med oss själva träningen och jag har även träffat Marita två gånger denna veckan!!! Kanske kommer komma i klänningen i september i alla fall!

I alla fall, har fått lite motivation att ta tag i min och Yogas träning på allvar. Kan det vara för hon är mellan två löp och rolig att träna? Hoppas att det inte bara är så. Eller så är det för att jag inte känner att Elin behöver mig lika mycket som när hon va sprillans.

Ska i alla fall träna i morgon!

Planen är:

1: Attityd och rätt sinnesstämning för träning

2: Fila vidare på starter i fotgåendet, hon har en tendens att glida ut med rumpan precis i starten. Jag tränar jätte mycket svängar och halter men glömmer ofta bort att bara gå rakt fram.

3: Platsliggning. Vet att jag kommer få extrema problem med detta om jag inte en gång för alla lägger upp en plan. Hon måste känna sig trygg i denna situation. Ska hitta massa bra hundar att lägga med ocg måste göra det typ varje gång vi tränar. Får inte vara en såndär jobbig grej som händer då och då. Kommer INTE tävla tvåan förens jag fått ordning på platsen så är det bara. Ev kan jag tävla den men då kommer jag avstå det momentet.

Det är morgondagens plan i alla fall!

I morgon fyller Elin 7 månader, hur kan det ha gått så fort??? Snart flyttar hon vell hemifrån också...

Nä nu ska ja sova så jag e fit for fight i morgon!

Kommentarer
Postat av: Maja & Godisrumpan Selma

Vilka superfina bilder på alla gullungarna!!! Hur många canvastavlor har du råd med?! Ha ha ha...



Elin måste ha odlat hår sedan vi sågs senast, värsta frippan! Men lugn, det har gudmor med!:-) Odlat hår alltså... Ha ha ha!



Kisseungarna är hur söta som helst, måste bara få se, se, se!



Syns om några timmar!

2009-07-19 @ 00:12:19
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Karin

Du e juh inge bra på att uppdatera juh! Måste se hur mycket Elin växer juh!!!!! Och hur du kommer närmre målet med klänningen!!!!!!!

2009-08-02 @ 23:33:23
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Ammi

Hejs! Du, glöm inte att jag kan hjälpa dig med bilderna (jag gör det gärna). Och tack för senaste, det va skoj :).

2009-08-03 @ 12:17:41
URL: http://www.knorrsvans.se
Postat av: Ylva Altis

Hej! Va kul att träffa dej och din fina hund på RM:et! Lycka till med din träning och dina vackra katter!

2009-08-08 @ 15:01:50
URL: http://www.123minsida.se/Farahdiba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0