Elin

Får sysla med lugna aktiviteter då magen fortfarande inte är helt stabil. Så jag tog lte kort inne på Elin.



Inte värdens bästa bild men det var svårt att fota och hålla i samtidigt. hon övar sig på att sitta!



Happy puppy! (snygg skugga grrrrrr)



Gillar den där minen!



Lilla tungan ska vara med mest hela tiden.



Fossing!



Busunge!



Zimba och Cleo leker som vanligt!



Mattan ligger inte riktigt som den ska efter duon varit i farten.



En sak som jag kommit underfun med den senaste dagen. För att lättare få fröken att sova så ska man undvika ögonkontakt (alltså när man försöker söva henne). Det är så lustigt för man säger ju samma sak i hundträning. Ögonkontakt är "aktiverande". Ganska kul hur likt det är! Vi har ju inga som helst problem att få fröken att sova på kvällen när det e dax för "riktig" natt. Då får hon först ren blöja sen mat sen lägger jag henne i sin egen säng. Då somnar hon lätt och snabbt även fats hon är klarvaken när jag lägger henne (vilket hon såklart oftast inte är). Samma sak efter nattamningen. Då kan hon ligga och snacka en stund sen somnar hon.

Nu på dagen har hon inte heler några problem att somna i vagnen men har varit ganska svårsövd annars. I dag provade jag att lägga henne brevid mig i soffan och så satt jag och tittade åt andra hållet (kännde mig otroligt fånig). Inom några minuter va fröken avsvimmad! Sen vaknade hon igen efter några minuter men då tittade jag bara bort så somande hon igen. Hur smidigt som helst! Hoppas nu att detta inte bara var en engångs händelse utan en ganska smidig metod.

Det är ju egentligen ganska självklart att det är svårt att somna om man har ögon kontakt med någon Prova själv. Det känns superobehagligt att någon tittar på dig medans du blundar och ska försöka sova.

Fick också tipset att betinga en ramsa med sömn, tex god natt sov gott eller vad som helst. Så säger man ramsan varge gång bebisen skall sova. Efter ett tag så lär sig bebben vad det är som ska ske och får då lättare att somna!

Nu ska vi vila lite, måste passa på nu när jag varit så duktig och sövt barnet! Sov inte så bra i natt med ont i magen, huvudet, sickande öron och konstigt nog tandvärk också... Hoppas nu bara inte jag fått hål i tanden.

Kommentarer
Postat av: Eva

Så himla söt Elin är och så stor hon har blivit. Krya på dig Fanny.

2009-02-12 @ 12:45:32
Postat av: Karin

Så fina kort!! Elin blir bara sötare och sötare!!! Och hon luktar bebis!!!! *aj löööv it*

2009-02-12 @ 17:51:06
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Maud

Vad stor Elin har blivit, vilka fina kort, roligt att du tar så många kort och visar oss hur hon växer,men jag vill ju krama henne också!!!



Krya på dig Fanny

Kram Maud

2009-02-13 @ 23:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0