40 cm typ...

Egentligen är det mer men det blir ju tung så snön har ju packats ihop.

Jag och Annica Naala och Yoggi yo, pulsade fram nu i morse och då kanske ni undara vart Elin var? Jo men vist henne bar jag i ryggan!!! TUNGT!!! Men inte så farligt. Har ju i alla fall konstaterat att det finns en hel del man skulle kunna göra på barnkläder fronten... Barnkläder är inte alla gånger anpassade efter barn...

Hon har fått ett par jätte fina och dyra vinterkängor av mormor, problemet är att hon inte kan ha mer än ett par ganska tunna strumopr i, hur tänkte dom då? Det blir ju aldeles för kallt för en unge som stundvis sitter helt stilla.Vist dojjan e varm i sig men i dag är det ju 12 minus och det har det ju typ varit i ett par dagar.

Jaja, tog på henne tre par sockor i stället och sen en "toffel" utanpå men då kunde hon ju inte stå... Jaja hon sulle ju endå åka rygga men jag ska designa en dojja där man i alla fall kan ha en socka i. Så skulle det behöva vara större öppningar också så man slipper pressa i foten/handen.

Yoga skulle också behöva en bättre overall. Hitintills är det ju Hurrta som sitter bäst men den nya modellen med tjockare fleec är inge bra. Svårt så klart att göra en overall som både sitter bra och är smidig att röra sig i, men liiiite bättre kunde den allt vara.

Ska ladda över lite kort som vi fått av Per igen!!!

Sno lite bilder från Elins 1 års kalas med!



Liten Prinsessa!!!





Finaste tårtan! Kunde Camilla ha kommit på ett mer passande motiv!!!







Inte bara fantastiskt fin tårta utan smaski som sjutton också!



Elin fick dock ta av sig klänningen innan provsmakning!



Med tanke på gapets storlek tror jag att tårtan blev mer än godkänd!

(Lisa observera handen... och lillfingret på den andra handen...)





Cool mössa och smarta strumpor från Karin och Per









Senare kom Farmor och Farfar, Patrick och Mia med denna coola grej!





Somnade som en stock efter kalaset och vaknade inte förens kl 8 i morse!!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

hihi=) Gullunge!!!! Ni får flytta till större hus så du kan öppna en liten sy-ateljé och sy så allt passar=) Jag kommer bli stammis!!!

2009-12-21 @ 13:28:48
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, snyggt!! Synd att jag inte kunde vara med!!

2009-12-21 @ 23:46:19
Postat av: orsi

Köszi a képeket!

Gyönyörű a hercegnő, sokat emlegettük aznap, amikor a nagy nap volt, annyira sajnálom, hogy nem lehettünk veletek!!!!

2009-12-22 @ 14:05:16
Postat av: San

söta söta 1åriga prinsessa!!!

2009-12-23 @ 12:31:08
Postat av: Therese

En liten försenad julhälsning och ett gott nytt år önskar Ina och Therese!



+ ett jätte Grattis till lilla Elin på 1 års dagen! ;)

2009-12-26 @ 20:28:56
URL: http://dobvoyageina.blogg.se/
Postat av: Maja & Selma

God Fortsättning! Superfina kort på gullungen!!! Hoppas hon var nöjd med sin dag!:-)



Syns snart, typ i övermorgon, hoppas jag!

2009-12-27 @ 18:08:10
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Therese

jag vet!

Visst är frillan gullig... men det blir jobbigt att fixa den varje morgon för att den inte ska ligga som en pottfrilla;)



Självklart kommer jag på dobvoyageträffen, du med hoppas jag?!

Kraaam Therese

2009-12-27 @ 23:58:46
URL: http://dobvoyageina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0