Aha

Skulle skriva om hundbad mm men medans jag sitter här så har jag en softis som praktiskt taget hänger på mig. Jag fattar ingenting och undrar varför han het plötsligt vill vara i soffan och dessutom e helt spänd och konstig.

Ahhhhhha....

Jag satte på en brasa förut och det sprakar ju och smäller endel.

Jag tror vist att en viss herr tuffing/matcho man/ spännis/cooling är ganska rädd för smällar...

Han brukar ligga helt nöjd nedanför soffan och har inte ens tidigare försökt att ta sig upp men fans det inget stopp han bara for upp och siter bakom mig. Kan ju illägga att Cleo låg där men det brydde han sig inte om så hon blev sur och drog.

Det jag egenligen skulle skriva om var att jag var jätte seriös i går och badade nästan alla hundar. Qarma och Alax och Cleo. Qarma har inte badats på hundra år så det va dax. Ajax luktade inte direkt ros och han ska ju vara här ett tag så han fick sig en omgång han med. Cleo behövde badas efter resan till ungern och ett till bad nu när hon deffenitivt e klar med sit löp.  Så i går kan man säga att jag va ganska mör. Lyckades ju sträcka upp min sträckning i ljumsken också. Det e halt på badrumsgolvet med foppatoflor.

Yoga fick inte bada då hon fått special droppar i nacken. Det är typ essenciella oljor som ska "smörja" päls och hud. Jag ville prova bara för skoj! Om det fungerar så är det ju värt det. Det luktar jätte gott dessutom!

Yogas tass e lite bättre men vi ska självklart endå åka till vet för att få den ordentligt undersökt.

Tjingeling så länge!

Kommentarer
Postat av: ida

Skönt att Yogas tass är bättre och hoppas den förblir så.

Inte kul med Ajax, en brasa är inget att vara rädd för. Tror iaf att Valter gärna bokar en sängplats till nyårsafton om det finns något rum ledigt då.

Du får se till att alla hundar håller sig rena och fina så att du får njuta länge.

ses i morgon.

Kramiz

2008-10-21 @ 19:54:33
URL: http://www.valtersaga.se
Postat av: Karin

Jag hade ingen aning om att Ajax va skotträdd. Där ser man....

2008-10-21 @ 21:39:39
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Här finns en till som behöver badas, hon luktar inte heller ros. :)

2008-10-22 @ 06:20:24
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Emma, Pyrrah & Tuva (plus en handfull fler)

Du ska ju TAAA DET LUUUUGNT! Inte bada hundar o skit nu när du har bebis därinne ;) Fast det e klart.. Lika bra att få skiten gjord nu innan den e ute, för då kommer du inte orka gå i många knop... hehehe.. Speaking from experience you knooooow ;)



Pyrrah orkar inte heller gå i många knop nu.. Dygn 57... bläääääääääääää. De vill ju ut NU, det SER man...



Hörs!



Kramis

2008-10-23 @ 22:23:27
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: ida

Nu får du uppdatera.

2008-10-26 @ 17:33:22
URL: http://www.valtersaga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0