Debatt

Jag hr varit helt instäld på att det kommer fungerar helt smärtfritt med hundarna och den nya bebisen. Det är jag fortfarande men jag skulle gärna vilja veta hur det har fungerat för andra.

Jobbar ju som alla vet på hunddagis och jag kan säga att typ 80% av våra hundägare som fått bran har omplacerat sina hundar...

Den statistiken gör mig en gnuta oroad, inte för att jag kans se att detta kommer hända oss för vi kommer fixa det på ett sät eller annat men lite tips och råd skulle inte sitta fel.

Min fråga till alla är altså hur ni löste det när er bebis kom hem och därefter. Kan tänka mig att det är lättare när de är riktigt små och mestadels sover. "Problemen" kommer vell när ungen börjar krypa omkring.

Så är det en annan fråga som typ ala mina vanliga vänner (ej hundvänner) har ställt.  Om jag inte är rädd för att hundarna ska bli avundsjuka på bebisen och därför vara "elaka" mot henne. Typ bita henne av avundsjuka. På detta har jag svarat att jag inte ror på avundsjuka hos hundar. Möjligen konkurans men det är för mig en helt annan sak.

Vad tror ni???

Kommentarer
Postat av: Kata

Jag tror att du fixar detta! Bebisen in i hundburen i säkerheten så får hundarna röjja! Sen får de byta plats! Enkelt! Hoppas att du får en lika snäll bebis som du var själv! Kram M

2008-11-03 @ 20:31:54
Postat av: Evamy - i väntan på bebis!

Hejsan!

Vad roligt med bebis :) Vår är beräknad till den 22a januari! Så ni ligger lite före oss ;)

2008-11-04 @ 10:09:51
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Vanja Johansson

Hej Hopp - brukar vara inne och läsa då och då - och nu ska jag ge mig till känna ;-) Hursomhelst mitt svar är att ni grejar det galant - har sett massor av "valpköpare" som fått barn efter att de har vovve och vill man så går det!- visst när bebis börjar krypa omkring måste man hjälpa hunden lite genom att ge den ett eget Space där bebis inte kan terra hahaha Avis TROR jag inte på - så länge man fortfarande behandlar sina vovvar som innan ;-) SKÖT om er nu och LYCKA till med 2-beningen :-) Hälsningar Vanja

2008-11-04 @ 16:55:14
URL: http://www.kennelbeckers.com
Postat av: ida

Det kommer gå jättebra för er.

2008-11-04 @ 17:45:55
URL: http://www.valtersaga.se
Postat av: Madde

Här har vi alltid haft hundar (dobbisar)katter och hästar samt barn :-))Klart att det är jobbigt med barn, men KUL!! Lika så med hundarna, visst har man hund ist för barn så kanske man gör sig av m hunden då "riktiga" barnet kommer..!?? Svartsjuka konkurrans, då är nog fördelningen sned i flocken redan innan.... !Yoga kommer iaf ha sten koll på bebisen från start:-))

2008-11-04 @ 21:22:04
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Jag är inställd på att det bara kommer att gå finfint här med Esther och det kommer det att göra för er med. :)



Men 80 %? Usch, jag tappar hoppet om mänskligheten när jag läser det där...



Kram

2008-11-06 @ 16:11:43
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Maja & Super-Selma

Jag är så säker på att det kommer gå finfint med bäbis-/vovvecombon att jag kan sätta en hel årslön på det! (Vilket i o för sig inte är så mycket...ha ha ha)



Du får nog överväga att sätta munkorg på Yoga dock, hon kan ju vara en riktigt bitsk o elak jäkel;-)))



Tror inte det blir något problem att komma ut o träna heller, för sitter du hemma o ammar för mycket då kommer jag o hämtar dig med min bil o körkort som jag kommer ha då!:-)))



Syns snart hoppas jag!

Kram

2008-11-06 @ 18:01:06
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Team Hjälm

Våra hundar och ungar har alltid fungerat ihop, man får lixom se till att de gör det och har man det där lilla xtra intresset för hund som jag säkert tror du har så är det inga problem ;O)men mycket jobb väntar men vila får du göra senare i livet,,,:O)

2008-11-07 @ 20:14:19
URL: http://www.kennelhjalm.se
Postat av: Jeanett Lemmeke

Hej Fanny,



Att leva med barn och hund är en ynnest, även om det ibland kan vara jobbigt. :-)



Vi har tre döttrar och i samband med deras födelse och den närmsta tiden efteråt har jag tyckt det varit tungt att vara hundägare, med många måsten etc. Det gick dock fort över, och mestadels av de 17 år vi haft ungar och hundar har jag njutit:-)



Avundsjuka tror jag inte finns hos hundar. Hunden är ett flockdjur och för dem är det helt normalt att ledaren får barn/valp. Presentera den lilla Nya för vovve/arna och tala om att hon skall bo hos er nu, och att hunden får vara med och vakta/ta hand om och delta när det är babystund. Alla våra hundar har älskat och omhuldat våra barn, det kommer din hund också att göra, om du låter den.

Det är givetvis också så att man måste kunna säga till hunden att gå och lägga sig, för man vill ha just Babytid.



När barnen börjar krypa kan det vara lite marigt ibland, så det är bra att ha ett gäng kompostgaller tycker jag. Mest för att skydda hunden. Små upptäcksresande i livet vill mycket, kryper fort och kan både bitas, nypas och klättra på och över.



Jag tror det är viktigt att låta hunden få sitt eget utrymme, där barnet inte får vara, och att man alltid, alltid ser till att barnet INTE kryper fram till en hund som ligger i sin korg. Barn får inte heller krypa på eller krama hunden, och det är vi vuxna som skall skydda den fyrbenta mot de i många lägen ihärdiga och envisa små tvåbentingarna. :-)



Samma sak med soffan, inte någon smart idé att låta vovve ligga där när det är TV-dags för barn som kanske hunnit bli lite större. Det är lätt att man inte hinner se vad som händer när man lagar mat och skall hinna plocka undan lite innan kvällen.



De här åren går dock fort, och är härliga och utmanande. Lycka till, ni har massor med fina upplevelser framför er!



Mvh

Jeanett

2008-11-09 @ 02:57:56
URL: http://www.jeandark.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0