Både å...

Vet ringde med perfekt timing!!! Jag åkte tillsandtaget och skulle motionera voffar lite. När jag åkte var vädret grått när vi satt i bilen började det småregna, när vi kom fram ösregnade det och blåste storm. Men är man redan där så tänker i alla fall inte jag vända hem utan att åt minstånne ha trötta hundar med sig hem.

Kan ju säga att jag var blöt enda in till underkläderna...

När vi kom hem var det bara att bada alla hundar och det är jag glad för att jag gjorde, det hade varit katastrof sandigt här annars. Jag hade hela tiden telefonen brevid mig så jag skulle kunna svara om det ringde.

Precis när den sista hunden var torkad och klar så ringer telefonen!!!

Det va vet. Vi pratade först om Yoga och hön är helt klart friskförklarad. Sen var det ju alla mina Cleo frågor. Han började med att säga att han tänkt mycket på hennes "fall" och ville kolla upp henne igen. Han sa att det var viss ökad risk vid narkos och lugnande men inte så stor att han avrådde från kastrering. Hjärtopperationen är bara ett mindre ingrepp så om det kommer behövas behöver jag inte oroamig för den. Jag hade förestält mig att det var som på människa att de typ måste såga upp bröstbenet och spänna ut revbenen ja ni kan ju själva tänka er... Men så var det alltså tack och lov inte!!! Hennes hals och gom kunde de kolla upp i samband met kastrationen och åtgärda då. Men som sagt så ville han göra en till undersökning av hennes hjärta för säkerhets skull innan hon skall oppereras. (undrar va det kommer kosta)

Yoga är i alla fall mycket nöjd nu när badrummet där nere åter kan användas. Hon står i badkaret och väntar på att få bli sköljd med varmt och skönt vatten!!! Hon är så knäpp den där hunden! Sen att det egentligen är så att hon vill jaga vattenstrålen behöver vi ju inte avslöja.

Qarma den lilla tjockskallen blötte ner hela badrummet och mig under sin schamponering, hon som varit så otroligt lätt att bada har börjat med att skak sig stup i kvarten. Dumma hund. Men nu tror jag att hon hajjade att jag INTE uppskattar det. Hon fick massa beröm när jag fick skölja henne utan att hon skakade sig och ganska sura miner när hon skakde sig(jag kunde inte hålla mig från att skrika rakt ut NNNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJJJ)

Nu är i alla fall alla garderober och byrån hel klara. Eller nästan, jag upptäkte att vi tagit fel skruvar på ett ställe vilket ledde till att det var två skruvar för lite på ett annat... Sen fanns det ju de andra skruvarna kvar som skulle varit på först atället men de kunde jag inte använda. Ja ja en till resa till Ikea är ju precis vad jag längtar efter.

Nu ska vi ta kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Lilla iten!!! Kom så jag får krama ditt runda lilla äpplehuvud!!! pussar på attackhamstern

2008-11-10 @ 21:00:11
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: therese

Hej!

Skönt att Yoga är frisk i tassen igen!:)

Håller tummarna för att Cleo ska må lika bra snarast möjligt.. har inte riktig fått grepp om vad som är fel, bara att det är något med hjärtat?:S eller har jag fel då??

Jag ska på lägret nästa helg för Madde, du med väll? ska bli jätte roligt att träffas, var ju jätte länge sen känns det som..:( ha det toppen! kram

2008-11-10 @ 21:57:10
URL: http://dobvoyageina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0