Gull Malte

Malte har varit här i veckan och åkte hem i går. Han ta några gulliga bilder på hoom och Yoga när Yoga tvångsmyser med honom i soffan.

229799-384

Yoga tvångsgosar med Malte, han börjar sakta men säkert att vänja sig vid hennes närgångna sovstil. Yoga har ju en tendens att vilja flytta närmare och närmare, flyttar man ifrån makar hon efter... Qarma gillar inte detta då hon tycker att det blir för varmt efter ungefär 30 sekunder, så där har fröken i stort sett gett upp. Men Malte vet nog inte riktigt vad han har gett sig in i då ha de första gångerna tyckte att hon var obehaglig men nu har förståt att det inte e värre en såhär. Det han inte vet är ett det blir bara värre... Snart vil hon att de ska ligga under samma täcke också!!!!

Lydnandsträningen håller vi på och försöker få ordning på, det som känns viktigast just nu är frökens och min attityd, det tränar vi jätte mycket vilket känns som det redan nu har blivit bättre, platsliggningen gör om helt och det har också börjat låssna, hon ville ju lägga sig på skinkan med ena tasen invikt från början men nu ligger hon rakt som jag vill, jag har inte laggt henne några längre stunder än men det kommer bara hon blir säker på HUR hon ska ligga känns inte tiden som något problem, ska också börja störningsträna platsliggningen gankas omgående! Jag älskar att ha en plan och då går ju min träning oftast ganska bra också. Att jag bara inte kan lära mig detta och ALLTID ha en plan... Jaja man e ju inte mer än människa.

Nu har ju den härliga hundsesongen dragit igång på allvar också, vist det e inte sommar varmt men det tycker ju jag personligen är skönt(hundträningsmässigt) det e ljust ända till halv elve på kvällarna och man kan lägga hur mycket spår man vill, under den här sesongen skulle jag kunna ha tre hundar att träna hårt med för det e så kul medans sen höst, vinter och tidig vår undrar man varför man bor i skogen och dessutom åste gå ut... Tur att jag jobbar i stan annars hade jag ju fått någon form av mörkersjuka... Men inte tänak på det nu för nu e det VÅR!!!!!

I morgon ska jag och Maja ut i spåret igen, vi har lite brist på bra ängsmark, någon som har nått tips? Hur e det egentligen? Vart får man vara, hur lyder allemansräten? Vi lägger ju bara personspår och är mycket ordentliga av oss(lämnar inge skräp osv) . Skogsmark finns det ju gott om men äng tycker jag e svårt att hitta.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Karin

Yoghurt den lilla närhets-gudinnan... *pussar på* Jag kommer faktiskt sakna Malte.. han har blivit en i gänget nu=)Men han kommer nog snart igen och hälsar på..

2008-05-24 @ 20:33:46
Postat av: Ammi

Hej hopp! Finns massor med bra ängsmark i Farsta. Om du åker rakt fram ist i rondellen där man svänger till vänster för att komma till SSBK (precis vid golfklubben du vet) så kommer det massor med ängar efter ett tag. Där spårade jag alltid. Och så finns ju Gålö....

2008-05-28 @ 15:24:34
URL: http://www.knorrsvans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0