Efter regn...

Nu är cafet sålt!!!!!!!

Och som ett brev på poste känner jag mig sjuk, hur kommer det sig att man alltid blir sjuk när man ska få vara "ledig"???

Just nu sitter jag inklämd i soffan mellan Rotisen och Dobbisen, det e bara lillskiten som saknas. Hon står vid dörre och vill bli utsläppt. (det är för övrigt hennes nya grej, ställer sig vid dörren, blir utsläppt, efter 2min skäller hon och vill in, blir insläppt och så håller vi på)

Var och tränade i dag, tog ut Yoga ur bilen med en bra plan som jag tyvärr fick ändra direkt för fröken var på sit allravärsta piphumör... Tror faktiskt att hon fattatde vad det var jag inte gillade för efter några "fel" komandon så var blev hon tyst!!! Däremot förstod hon i dag inte vad varsågod betyder??? Hur kommer det sig, kan det varit för hon märkte att jag blev aningens irri tidigare när hon tjöt...

Kännsliga lilla fröken, mitt nya motto ät bra planering och endast possitiva kännslor från mig annars får matte ta paus och skärpa sig.

Har tänkt som en galning ang skendräktigheten, frågat alla jag känner mm och min slutsats är att jag kommer få anpassa träningen efter hennes status under skendräktigheten. Jag anser inte att jag kan få henne att utföra momenten med samma glädja som i vanliga fall, vist hon gör det men hur kul e det att ha en hund som gör momenten halft döende??? Hur blir det resultatet??? Näää inget för mig, kastrering eller anpassa träningen är mina altrenativ, och eftersom jag just nu inte vill kastrera så blir det att anpassa träningen.

Skönt att ha tagit ett beslut.

Har ju fått tipset att ställa krav på henne att hon måste utföra det jag ber henne om och det köper jag, men jag kan inte få henne att göra det med glädje vilket jag tycker är jätte viktigt speciellt vid inlärning. Sen måste jag ju tillägga att det där med "krav" träning inte rikigt är min melodi, jag tycker det är svårt att få till. Yoga är ju van vid att behöva göra "som jag säger" men mer i vardagen, däremot under lydnadsträningen har jag inte riktigt bestämtmig hur "kraven" ska vara vilket resulterat i att vi inte riktigt har en såndär skärp dig knapp, men jag ska tänka lite på det.  Ähhh nu bara svamlar jag.


Ska i varje fall anmäla til fler tävlingar så få vi se om jag går in och bara kör några moment eller hela programmet.

I torsdags "tävlade" vi ju på haninge igen, eller vi gick in körde två moment sen ut till bilen och belöningen!!!! Fotgående var katastrofdåligt men läggandet under gång var toppenbra!!!! Tror han satten en 9 eller till och med en 10 på det!!!!  Så efter läggandet tackade vi för oss och jag gav Yoga frikomandot så hon rusade ut till bilen och tog sin belöning (hon rusade faktiskt så mycket så det var folk som började skrika om att det var en lös hund... HAHA det va ju bara Yogi!!!!

Jag längtar såååååååå mycket tills fröken kommer ur skendräktigheten så jag får se om det är det som ställer till det för oss på tävling eller om det är så att fröken behöver dras upp lite mer i drift!!!! (hihihihihihi)

I morgon ska jag och Maja ut och spåra (eller Yoga och Selma), sist vi spårade så märktes det tydligt att naturen har ändrat sig och att det hela tiden handlar om att man måste öva på alla underlag, det är ju så mycket torrare nu än för bara någon vecka sedan. Detta märktes tydligt sist vi spårade. Det var ganska svårt för Yogi att föja spåret. Men hon brukar ju lära sig snabbt( mitt lilla spårgeni) en gång på nytt underlag brukar göra att nästa gång så e det inga konstigheter!!! Vi får vell se i morgon. Tror jag ska be Maja lägga ut spåret!

Go natt!


Kommentarer
Postat av: mingla

Håller på med ett skolarbete om just bloggning. Tänkte fråga dig ifall du har varit med om blogg-mobbning någon gång? Vore snällt om du ville svara. :)

2008-05-03 @ 20:41:25
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Maja & Spårsnoken-Selma

Meh! Jag fick inte lägga ut något spår?! Hade varit skoj, det får bli nästa gång! Tack i alla fall för en fantastisk dag, det var jättemysigt och Selma är så nöjd så hon ler i sömnen. Vad skulle hon göra utan sin älskade Yogurt?! Fast nästa gång hon ligger och rullar sig och Yogi försöker mangla henne, så kommer hon mula Yogurt i rådjursbajs;-))

Kramisar från M & S!

2008-05-04 @ 22:47:11
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Carro

Hej Fanny,
du med kontakter i hundvärlden: jag behöver en praktikplats till sommaren.

vill helst göra den på någon instruktörsverksamhet, gå bredvid på kurser och så. vet du nån som kan tänkas ta emot? helst nån som tränar på samma sätt som jag, får nu bara tips på folk som du vet "rycker i kopplet och tycker att all hundträning bygger på dominans..". vill inte va hos nån sån :)

annars är jag rätt öppen för det mesta, kan tänka mig nån som håller på med vallning, apportering eller liknande.. Vet du nån??

Skriv ett inlägg i gb:n på min hemsida i så fall :)

hoppas allt är bra med dig och hundarna annars, grattis till försäljningen av cafét!

kram Carro & Ebba

2008-05-09 @ 15:12:34
URL: http://carroochebba.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0