Spår!

Nya tag och några erfarenheter rikare igen.

Jag och Maja åkte iväg till ängarna vid Glömsta. Vi la ut varsit spår och eftersom det började komma härligt snöblandat regn från skyn satte vi stadsbor oss i bilen och väntade. Eller först gick vi en pytte sväng med Qarma och Cleo eftersom de inte får vara med och röjja när Selma och Yoga med tanke på att Qarmisen inte är helt hundra i kroppen och Cleo vill bara överleva.

Jag la ett spår till Yoga som gick både på åker och "skog". Skogen var egentligen ganska likt underlag som åkern bara att det fanns träd där! Fyra pinnar och några sträckor av godis i stegen och några godis depåer! Jag tycker att detta fungerar bättre och bättre. Nu plockar hon de flästa godbitarna och blir mer centrerad i spårkärnan. Jag är inte ute efter att träna eller tävla IPO spår men jag tycker personligen att det bir ganska bra resultat när man belönar i spårkärnan. Vi får vell se, jag kör på såhär nu under en period och kommer med en utvärdering sen!

Summan av kardemumman så är jag jätte nöjd med Yogas arbetsinsats i dag! Hon kändes samlad och koncentrerad!

En tankeställare som jag fick var att jag antagligen hela tiden står vänd mot det håll som spåret går, för när jag vände mig och tittade åt ett annat håll så letade hon ganska omgående där efter spåret. Så min uppgift igen är SLUTA PÅVERKA HENNE I SITT SPÅRARBETE!!! Dumma jag! HIHI

Ska försöka fortsätta att spåra mins två gånger i veckan men nu när det fortfarande är mörkt på kvällarna så blir det lite svårt. Man får satsa på ydnaden på vardagarna och spår på helger och lediga dagar.

Nästa sak som jag måste börja lägga in igen är nya spårläggare. Jag lägger mina egna spår till 99% och det spear ju ingen roll till appellen men vi har ju förhoppningsvis lite högre mål en så!

Hej svej! I veckan är det massa lydnadsträning inplanerad som kompensation för förra veckans slarv.

Kommentarer
Postat av: Maja & Selma

Tack för idag! Det var grymt! Yogis är en blivande stjärna! Selma vet inte vad vi sysslade med, men hon hälsar och tackar för lekstunden i alla fall:-) Ha ha ha!

2008-03-02 @ 20:34:32
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Lena

Hejsan Fanny!

Glädjande att fler än jag är ute och traskar i spårmarkerna ! :) Jag brinner ju för söket för egen del, men Elsa är jätteduktig i spåret. Hur tokigt kan det bli?! Nåväl, vi får väl se om kan tar oss an lägre spåret så småningom...

Kramis Lena o rottis-Elsa

2008-03-03 @ 18:54:45
URL: http://hem.bredband.net/b437086

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0