Nu har det låssnat rejät!

I trosdags fick jag sluta tidigare!!! Ida och jag åkte med ilfart till första bästa äng och Ida la ut ett spår till Yoga och jag la ut ett till Qarma.

Vi tog Qarmas först eftersom det var ett kortare spår med lite godis i och leksaker. Qarma brukar kunna tycka att det blir tråkigt att spåra om hon får göra det för ofta därför tänkte jag pigga upp spåret lite med lite godis depåer och leksaker i stälet för pinnar. Spåret gick jätte bra!

Yoga spår gick sååå himla bra! Jag har inte haft annan spårläggare på länge men Ida e ju ingen främling. Hon tog upp spåret direkt men blev störd av en häst som kom gåendes, tror hästen bev minst lika störd av henne! Fick vänta lite tills hästen passerat men sen va det bara raka spåret. Ida gick med så hon kunde säga om det var rät eller fel, men det behövdes knapt då Yoga var mycket inponerande!!!

Jag fick i aa fall en tanke ställare som jag ska fråga Madde om, ang störning i spåret. Tycker personligen att det är för tidigt för störningar i spåret (då menar jag yttre störning tex hästar) . Någon gång i framiden måste ju lite olika störningar komma in i spåret så hon kan hålla i det även om något annat lockar hennes uppmärksamhet!

I morgon e det spår igen med Maja!

Kanske blir lite bilder, annars blir det nog det på söndag för då e det ztp träning igen!

BAJ och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0