Utställnings maraton

I slutet av förr förra veckan lämnade Johanna lille Pago här då hon skulle åka till Norge och Pago skulle ställas ut på IDC. Jag fick alltså ansvaret för att ta dit honom!!! Hihi, man e ju alltid lite orolig när man ska ta hand om en valp då de kan vara ganska jobbiga men Pago har fått så bra grunder i sin vardagslydnad så det var mer en fröjd!!!

Jag, Maja och Patrick(Kims lillebror) åkte tidigt på morgonen iväg till Nyköping. Yoga och Pago skulle ställas på måndagen och Selma på tisdagen.

Klasserna var uppdelade i bruna och svarta och olika åldrar. Pago fick betyget exelent och kom trea i sin klass!

Yoga fick också betyget exelent men blev inte uplockad som en av de fyra sista vilket betyder att hon inte fick gå in i finalringen..

Eftersom det regnade ungefär hela dagen så var vi allihoppa ganska blöta och trötta när vi kom hem. Helt slut i huvudet också efter att ha koncentrerat sig för att inte missa när någon av hundarna skulle in.

Både jag och Maja fick ställa varsin av Inez valpar då Madde hade fullt upp i någon anan ring. "Min" valp Gino gick vidare till final!!!

På tisdagen var det strålande sol och Selmas tur att entra ringen, efter några nevösa minuter då vi inte viste om Madde skulle hinna visa Selma kom hon och Selma fick självklart betyget Exelent!!! Hon blev tyvärr inte heller ut plockad som en av de fyra men fick mycket fin kritik!!!

Onsdagen känns som en dimma då jag tror jag hade en släng av solsting och värmeslag och vätskebrist och inte vet jag, mådde skit i alla fall.

På torsdagen var det återigen dax för utställning men denna gång på älvsjömässan.

World dog show hölls i år i sverige. Yoga fick återigen betyget exellent och superfin kritik men blev inte placerad denna gången heller. Jag säger som Madde säger att det e inte konstigt då vi alltid ställer henne på de största utställningarna där bara eliten ställer.

Selma fick också betyget exellent, hennes kritik han jag inte läsa men jag kan tänka mig att den var fin!

Vi har också hunnit spåra ett litet spår som var ganska kul. Jag hade korsat en stig som både jag och hundarna hade gått på tidigare på morgonen. Med en gnutta hjälp fixade Yoga uppgiften och såg som vanligt ut som att men hallå va det bara det där. Hon är rolig lilla fröken för hon lär sig verkligen av sina erfarenheter. Får hon samma svårighet två eller fler gånger brukar hon lösa de direkt bara hon fått chansen att "fatta" va det går ut på. Bra egenska tycker jag. Synd bara att hon ibland är lika snabb på att fatta mindre bra saker lika fort.

Vi har som sagt passat Pago i veckan och jag vet att Kim har fallit som en fura för honom!!! Han skulle nog gärna begållit Pago prutt även fast jag gett honom order om att gå ut med honom mm. 

Juste glömde en mycket viktig detalj, Yoga har lärt sig simma!!! Nu kan hon simma som en riktig vatten apportör. Hon tar sats från stranden och tar ett två meters hopp rakt ut så att hon ibland hamnar helt under ytan men sen simmar hon som en fisk. Hon vågar däremot inte simma om Qarma kommer efter henne vilket jag förstår. Hon såg ju när Qarma nästan dränkte Jennys bc Shatt! Qarma simmade rakt över henne för att få tag på bollen vilket resulterade i att Shatt sögs in under Qarma... Inga komentarer på det... Tjockweiler

Det som också har varit kul att se är hur lika Yoga och Pago är, inte bara utseende mässigt utan till settet, sova under täcket är ett måste om man e Inezbarn??? Någon annan som hare en som vet??? Ligga nära andra hundar??? Yoga älskar ju Lovis Johannas spaniel för hon e den enda som låter Yoga gosa in sig riktigt nära men nu har hon ju en till. Det var till och med så att Yoga iband uppfattade Paggan som lite väl närgången när han försökte ligga på henne.

Ska försöka lägga upp bilder på mångot Pago när han gör magplask i våran saccosäck. Den har för övrigt hållit i typ 4 år men av någon konstig anledning e det ett litet hål på den nu... Kan det vara en sylvass valptand??? Näääääääää. Äh det e bara att sy igen det är så litet. 



Nejdå han gräver inte i bia bädden.



Galen panna(pago)



Titut!



Nu kan ingen se mig!

Nu blir det inga fler bilder i dag, hoppas på finare väder så lovar jag att fota lite igen!


Kommentarer
Postat av: jonis, lovis och pago

Tusen tack för att du finns som hundvakt! Vad skulle vi göra utan varandra;)Själsfränder...Kolla vilka fina bilder jag lagt in på min sida. Du får lägga in fler bilder på Pago Plutt/Prutt

2008-07-07 @ 20:39:21
URL: http://smultronrem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0