Götet, skåne och hemma!

Vi har under semestern som i år var aldeles för kort hunnit med göteborg och skåne. I göteborg träffade vi Kims bror och hans tjej Viktoria. Mycket trevligt. Sen åkte vi vidare mot skåneland. Jenny som vi hälsade på bor helt fantastiskt med en tomt som man bara kan släppa ut hundarna på. (Vi har ju så hemma också fast aningens mindre...) Mycket trevligt det med.

I skåne passade jag på att spåra två gånger och det var bra med miljöombytet, Yoga har nog aldrig spårat i marker med så mycket vilt och anorlunda vilt. Rådjur och älg finns vell i våra skogar också men så mycket vildsvin och hjort mm som fanns där nere gjorde Yoga aöldeles yr i knoppen.

Tur att man inte anmält till en exempelvis appel och trott att det skulle vara "ättare att komma med där nere. Åka i massa timmar för en tävling så tänker man kanske inte på att det är helt andra marker där.

Jenny som bor där sa att hyennes hundar kan ha svårt att spåra i stockholms området då de markerna är så "rena" från vilt gämfört med de marker henns hundar e vana vid. Ha ha, tänk om man hade det problemet...

Yogas första spår gick jätte bra i början, sen hade Kim passerat ett vildsvins ställe. Där blev det svårt. Tror hon var spå trött i slutet av spåret så hon helt enkelt inte orkade mer. Jag har nu i alla fall lärt mig att jag måste ha med mig mycket vatten till fröken för hon blir jätte törstig av att spåra speciellt när det är såhär varmt.


Ville egentligen lägga ett spår till nästa dag för att se om hon lärt sig något av gårdagen men jag orkade helt enkelt inte(det ösregnade också).


Vi har spårat endel äng också fast i stockholm/nykvarn. Hon spårar jätte fint periodvis men sen kan hon tappa bort sig totalt. har i alla fall sett ett mönster i det hela och det är oftast vid påsläppen som hon inte tar upp spåret ordentligt. Fröken har också fått en tendens att låsa sig på fåglar... Jag skyller på att det är för hon umgås med så mycket fågelhundar hihi! Jag fick ett tips av Madde ang det så det har vi kört stenhårt på. När fågelintresset tar vid tar spårandet tillfälligt slut och man blir lagd åt sidan med ett ligg komando. När hon börjar titta på mig och undra va F..n hon ligger där för får hon återigen gå på spåret. Har inte praktiserat detta tillräckligt för att se resultat men vi kämpar vidare.


Hon är ju deffenitivt inne i en mongo ålder också, kännslig och lite uppe i varv. Det e antingen fullt ös eller medvetslös... Jobbigt att hålla på att bli vuxen på riktigt.

I helgen är det Dobvoyage läger och det ska bli super kul. Hoppas på massa bra tipps ang tävlings motivation. För i höst ska vi tamefnnn ta det där först priset så är det bara! Herre guuuuu det e ju fy bublan bara lydnads klass ett och det ska varea så jäklans svårt.

Yoga simmar bättre och bättre och nu vågar hon till och med simma när Qarma är ute i vattnet!

Vi har varit Pagovakt i två omgångar och han e ju bedårande(Yogas halv lillebror och Selmas med för den delen). Våra bygg gubbar kallar honom för Pongo!!! han e ett sånt gosmonster så man skulle ju knapt behöva en karl om man hade honom. Sova under täcket mysa i soffan gosa in sig under armen ja bara helt enkelt ett gos troll. Sen kan det ju vara så att johanna har lagt ner X antal timmar på honom också för han går ju bättre i koppel än mina vuxna och regle ät rill för att följas e Pagos melodi! Gullis!

Det merks att ha blivit större också för Yoga leker mycket hårdhäntare med honom. lite för hårt för min smak så jag fick ha lite koll. Man vill ju helst lämna tillbaka honom hel och utan aldeles för många skråmor.


Kommentarer
Postat av: Karin

Ha så kul på lägret!! Ses på måndag=) köss

2008-08-01 @ 09:28:11
Postat av: Maja & Selma

Tjao! Nu sitter jag och Selma och väntar på att det ska sluta regna så vi kan gå ut och köra framförgående. Jäkla skitmoment... Ska bli intressant om se om jag någonsin lyckas få till det:-(



Tack för trevligt resesällskap i helgen, vad skulle vi göra utan din stora svala bil?! Ingenting förmodligen;-) Ha ha ha.



Kram kram!

2008-08-04 @ 17:38:15
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Emma, Pyrrah & Tuva

tjoo!

Hörde att lägret var lyckat :) läger är verkligen sjukt givande då man verkligen har en chans att köra igenom hunden ordentligt...



Vi får boka upp en dejt snart tycker jag innan jag drar till frankrike ;)



Fia har ju fått bebis nu! den var sjukt lik henne tycker jag!



ha det bäst!

Massa kramar

Emma

2008-08-10 @ 21:01:01
URL: http://www.freaklechics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0