Elin 4 dagar!

Andra natten var inte lika smärtfri som först, fröken har förvandlats till ett mjölksugande monster! hihi

Första kvällen var jag ju nästan orolig för att hon inte ville suga, men den oron är som bortblåst nu kan jag lova...  ( ja robban den här meningen låter inte helt hundra jag vet) (( men du fattade ju och det är det som e meningen))

Den som äter mycket gör mycket av andra saker också!!! Kim bytte på henne men innan han han få på blöjan kom det lite kiss på hela skötbordet. Ny rengöring och snabbt på med blöja. Min mamma var här och eskorterade upp henne men väl uppe kände hon en explosion i byxan( på Elina asså haha). Jag gick ner denna gången för att byta... Hela blöjan full, plus lekage... Byta alla kläder och ny blöja. Nu har hon käkat igen så det är säkert dax att byta igen... Undrar hur många byte per dag som e normalt? Jag känner i alla fall att tekniken blivit bättre, det tar inte en kvart att byta som de första gångerna...

Skulle gå en prommis med Jenny och hundar i morse, men min planering brast för andra morgonen i rad. Lagom till vi skulle mötas va Elin hungrig, sen va det ju bara att byta också.

Kom en timme för sent till skyddet (träningen), jag lovar att jag ska bättra mig men måste bara få lite rutin på livet. Eter Yoga hade kört sina pass drog vi hem så Elin kunde få äta igen. Jag e inte så sugen på att mata henne offentligt ännu. Kommer väll säkert över den gränsen med... ( hehe jenny har ju redan fått stå ut två gånger)


Madde (daleo) du hade rätt, det är verkligen det enda som hjälper. Kärlek, blöjbyte eller mat! (mat ligger nog på första plats för fröken fräken!)


Juste tillbaka till Yogas skydd, lilla fröken har tuffat till sig lite! Bet jätte hårt i Peters arm! Tror faktiskt sökträningen har gett henne lite mer självfötroende i "självständigt" arbete! Man behöver inte be om lov om allt! Så nu hoppas jag på att Yoga får bita honom ofta! Perfa att träna så nära hemma också, tar mig typ 10 min att åka dit! Perfekt också inför hennes korning i höst. Kanske blir en skyddshund till slut endå! Med hjälp av duktiga figgar och lite extra tid så blir det nog fina fisken det där!



Nybytt efter att ha bajjat ner hela sin outfit, allt är i tvättmaskinen...



Gris ett och två





Nästan hela ligan!



Gullunge!







Det finns fler som gillar att mysa!



Gulligaste Cleo! Hon låg i Elins bilstol hela i går kväll! Den va supermysig tydligen!


Kommentarer
Postat av: Emma o grabbarna

Ha, ha. Tycker din beskrivning av att det var som ha fått hem en valp igen var såå bra. Och det verkar ju faktiskt så. Äta - bajsa- äta - bajsa.....Livet e härligt! Så kul att ses idag och att jag fick träna med barnvagnen! :-) Kanske vi kan få till sökträning också??

2008-12-20 @ 20:27:19
Postat av: Katarina

Hon är så goooooooooooood!!!!!!!!!!! Ses snart! Kram!

M

2008-12-20 @ 21:07:19
Postat av: Karin

Kul med en massa kort=) Tur att Kim jobbar där han gör så han kan sno med sig en massa blöjor hem efter Elins bajsattacker!! hihi... Trevlig helg. Tjo!

2008-12-20 @ 21:07:27
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: San

ååååå va du är duktigt på att lägga upp bilder :)

Stillar min längtan lite lite lite lite iaf hihi

men vad har hon gjort på handen? Va barmorskan taskig mot henne?

puss

2008-12-21 @ 17:43:23
Postat av: Maud

Hon ser så gullig och goooo ut

Kram Maud

2008-12-21 @ 22:30:40
Postat av: Lajsan

Men vaffiiirrharhonplåååstiiiiir?

Elin Elin är så fin, luktar bergis godare än en mandarin!

2008-12-22 @ 21:52:49
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Underbara bilder! Så roligt att se. :)



Jag har inte kommit över det där med att mata offentligt än. Undrar om jag någonsin kommer göra det...



Ha en rikgit härlig julhelg och så önskar jag er ett hejdundrande gott nytt år! Stor kram!

2008-12-23 @ 08:20:39
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Maja & Selma

God Jul & Gott nytt år Lilla Familjen! Gulliga bilder som alltid! Älskar bilderna på Yoga & Zimba, vad tur att de har varandra så det kan värma sig:-)



Både min mamma & pappa hälsar och önskar er lycka till med Elin, pappa såg precis bilderna o tyckte att hon var så sööööt! Mamma får tills vidare hålla till godo med sina fyrbenta barnabarn...Hi hi hi;-)



KramKram. Vill hälsa på snart o träffa gullklimpen!

2008-12-24 @ 19:33:08
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Hej! Jag hade så ont att det svartnade för ögonen. Usch! Det var hemskt! Men det gick över. Sjukhuspersonalen sa att det bara var att smörja med bröstmjölk och härda ut men det hjälpte då inte kan jag säga.



Utan jag pumpade ut mjölk med en handpump och gav på flaska så det fick läka ordentligt, det skonade dom lite och så smörjde jag med Bepanthen. Finns på apoteket. Det är jättebra. Nu fungerar amningen hur bra som helst.



Fy...har du mycket ont?



Kram

2008-12-28 @ 21:29:27
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Uffa, din stackare! Det tog nog tre - fyra veckor innan det var helt bra. Hade ruskigt ont (gråta-hela-tiden) i två av dem ungefär. Men det var för att jag inte lät det läka helt innan jag började amma igen. Skulle fortsatt pumpa ut lite till så det fick läka ordentligt egentligen. Det fungerade/fungerar jättebra att pumpa ut och ge på flaska och om det gör det för dig också så fortsätt. Man ska inte gå runt och lida ju...



Kram och krya på dig!

2008-12-29 @ 13:31:17
URL: http://annlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0