Lydnaden

Lydnadsträningen känns roligare och roligare, Yoga e på topp och jag tänker faktiskt kolla om jag hittar någon tävling. Ska försöka fokusera på platsliggningen tillsvidare och då har jag ju minst tre veckor på mig. Nu är utmaningen att finna trygghet i att ligga tillsammans med massa främmande hundar. Hon har ju förstått va det går ut på och jag tycker hon ligger jätte fint sjäv, men så fort det är med andra så kommer det lite pip de första sekunderna. Ska också åka runt till olika klubbar så hon får mer vana av att träna på olika ställen, hon e ju snabb på att asosiera ett ställe med en sak!!!

Spåret har gått sådär de sista gångerna och jag har börjat med en noskvalster kur bara för säkerhets skull, vette fanken va man ska tro ang det. Hon har ju inga symptom förutom att jag tycker hon e virrig som sjutton i spåret men det betyder ju inte att hon har kvalster...

I dag är vi lediga och jag har lovat Qarma att hon ska få simma, jag kanske också tar en tur beroende på hur kallt det är i vattnet. Våran brun e full så jag känner mig ganska äcklig vet inte om jag står ut till i morgon med att få duscha.

Cleo gav mig lte hjärtattack i går, hon låg och flåsade hela dagen på jobbet så va hon ovangt kissnödig också, sen i bilen på väg hem började hon andas tungt och då tänkte jag att nä nu e det nått som e fel på riktigt. När vi kom hem skulle jag ta hennes temp men då va Yoga toalättnödig så vi gick ut till hästhagn och Cleo följde med. Där gjorde Cleo ett långt besök på damrummet och sen fick hon värdens tokryck. Hon hade antagligen värsta magknipet stackarn för nu e hon helt normal. Tror hon har fått lite för mycket greenisar de senatse degarna. Dumma matte.

Yoga har för övrigt hittat en ricktigt bra belöning, Stellas gamla boll som är helt sönder har blivit hennes bästa leksak. Knäppt det där man köper leksaker för massa pengar sen väljer de ändå en gammal boll som knappt sitter kvar på sitt snöre.

Nä nu ska vi ut och bada oss!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Karin

Lilla Cleo va skrutt i magen... hihihi.. flåsunge.. vad gör man inte när det trycker på där bak....

2008-08-20 @ 21:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0