Sablans skendräktighet!

Börjar med att tipsa om Idas sida där det finns massa fina bilder på mina hundar och hennes och även på Inez senaste kull!! www.valtersaga.se kolla bloggen det är där bilderna ligger!

Tävlingen i onsdags gick ju sådär får man vell säga...

Yoga satt sig upp på platsliggningn, sn blev det ett jätte fint sättande under gång på ställandet eller va det läggandet? kommer inte ihåg.

Resultatet = 133p och ett tredje pris...

Tävlingen i dag. Ja vi har en hund på dagis som e 14 år och labbe, ungefär så pigg va Yoga... På platsen satte hon sig men eftersom en av hundarna inte låg fck vi göra om och då låg hon jätte fint hela tiden!! Men som sagt det va ju bara ren tur att vi fick göra om.

Linförigheten va som ett skämt, hon gick typ en halv meter bakaom mig och ville dö, och jag ville strypa henne... 6p

Läggande under gång gjorde hon ett jätte fint ställande 0p

Inkallningen va ok, hon tog en liten lov och satte sig snett men vadå hon kom ju... typ 7p

Ställandet under gång stannade hon kvar när vi skulle gå (herre guuuuuuuuuuud) fick kalla på henne typ 4 ggr, sen gjorde hon ett jätte fint stälande men det va vell för att hon fick stå stilla... 0p

Apporteringen 9p men hur jobbigt kan det vara att öppna munnen stänga och öppna igen??? Tack för det!

Hopp över hinder gick bra utom ingången. Typ 7 eller 8p

Helheten står det typ-pluspoäng till matte som håller humöret uppe och är possitiv... Ja det kansek säger allt. 6,5p

Sammanlagt 113p tror jag och ja det e nästan pinsamt. Som den extrema tävlingsmänniska jag e så bara längtar jag tills vi kommer ur denna period så man kan få visa Yogas "riktiga" sidor... Nu e hon ju som en hasch pundare i stället för den amfetamin junkisen hon brukar vara. Jag lääääääääängtar tills hon e galen igen. Jag ska aldrig någonsin ever mer gälla, klaga, eller liknande om hon e speedo för som hon e nu så överväger jag starkt en kastration. Inge kul att ha en hund i 14 års åldern när hon egentligen e 1 år.

NÄSTA HUND SKA VARA EN HANE SÅ E DET BARA. Vet att hanar också har jobbiga sidor men jag tror och hoppas att de är lättare att kontrollera, hormoner e liksom inget jag kan styra över men det vore lättare om det va mer jämnt.

Jag tar gärna tips om någon vet om man kan göra något för att minska skendräktighets symptomen (då merar jag inte mer motion och mindre mat för den kör vi redan), finns det kanske någon naturmedicin eller nått och för och nackdelar ang hane/tik. Jag är ju i första hand intresserad av en sällskapshund/familjehund/tränings/tävlingshund.
Om Yoga blir bra, både fysiskt och psykiskt skulle jag absolut kunna tänka mig att hon skulle kunna få valpar, MEN det blir ju liksom typ omöjligt att meritera henne om hon ska vara "deppig" hundra månader om året. Min förra dobbistik va ju deppig ca 8 månader om året. Efter kasteringen kunde jag träna 12 månader om året och det blev ju stor skillnad!!! Men det känns också trist att kastrera, det går ju inte att "ta tillbaka". Usch jag e sååååååå velig, men såhär vill man ju inte ha det. Får hoppas att det går över fort för en lite stund kan man ju stå ut!!!

Trevlig helg allesammans!

Kan ju tillägga att jag skulle aldrig träda till verket utan att konsultera Madde först!

Kommentarer
Postat av: jonis

Galastop! Fast det mildrar väl först och främst mjölkbildningen- och dessutom brukar de ju må skit av det:/ Annars är det väl bara att stå ut...förhoppningsvis är det bara ca 2 månader:P
Men lite sugen på hane blir man ju- när man har en hormonkossa;)

2008-04-20 @ 19:40:22
URL: http://smultronrem.blogg.se
Postat av: Maja & Selma

Ryggkli och tassmassage vill Yoga ha när hon är i hormonell svacka. Snacket om mer motion och mindre mat gör Yoga bara sur:-))

Tycker att du var fantastisk idag, för jag om någon vet hur tråkigt det är när allt känns så där segt och meningslöst. Det kommer gå över! Snart är hon Speedy Gonzales igen!

2008-04-20 @ 23:14:10
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Emma o Plexus

Jag vet hur det känns Fanny! Även om jag inte har en hormonkossa så har jag en allt som oftast trött hund..... Ge inte upp bara! Vi vet ju alla hur duktiga ni är! Kämpa på! Har du fler tävlingar inplanerade?

Postat av: Camilla

Träna alltid med full drift. Full gas hela tiden och ställ krav att Yoga skall utföra ett bra arbete alltid! En skendräktighet skall inte få inverka på träningen utan de skall göra det bra ändå, oavsett löptikar (hanar), skendräktighet osv;-)) Kämpa på och gasa för fullt!! Det fungerar jag lovar, att ha ursäkter för div. saker fungerar inte träningen bättre för;-) Maila mig om du vill ha tips. Klart att Yoga skall jobba som en V12:a alltid;-)))
Kram Camilla

2008-04-25 @ 16:57:07
URL: http://www.lovsveden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0