Slyngelkurs

Tisdags var det första tillfället på Carinas slyngelkurs. Jag, Yoga, Karin och Falcon satte fart mot sumpan.  Theres och Ina skulle också komma! Alltid lika roligt att träffa syrran, synd bara att det inte direkt går att låta de leka under kursen hehe! Hade varit ganska skönt att bara lämna de i ett eget rum och bara sitta och fika!!! Nääääääää

Vi fick berätta vad vi ville öva på och jag hade tre saker som kändes viktiga, KOPPEL, UPPBINDNING, och INKALLNING VID LEK MED ANDRA HUNDAR.

Under först tilfället fick vi öva på koppelgående, vilket alltid går bra när man är fokuserad och vet vad man håller på med... Alltså inte går med alla sina hundar på en gång och tror att de inte ska utnytja situationen... Har verkligen insett att jag måste gå fler separata kvalitetspromenader med odjuren. Vi fick också tillfälle att öva på inkallning under lek, Yoga fick leka med en labbe flicka som heter Ronja, Ronja undrade nog va det var för slags dåre hon träffat... Fick inte riktigt till det där men vi får nog fler tillfällen, man e ju så knäpp vill liksom inte riktigt störa när de leker så bra.

Yoga var het slut efter kursen och vi åkte hem och sov.

Qarma och jag åkte in till stan på eftermiddagen och köpte en grej till min ipod. Det e så lustigt att Qarma inte har de minsta problem med människor som kommer jätte nära och bråkar när vi är ute och åker buss och liknande, hon kan ju annars ha en del problem med det, främlingar ska skällas ut så e det bara.

I onsdags så la jag och Ida ut ett varsitt spår till hundarna, Valter tog sitt spår som om han aldrig gjort annat... Medans mina "tränade" hundar faktiskt var helt kass...
Måste fråga Madde om råd ang hur jag ska göra med Yoga, hon jobbar på jätte bra men hon fladrar aldeles för mycket i spåret, hon tar stora lovar i hundra åtti och jag undrar om hon verkligen jobbar då, vill inte heller att hon ska lära in en dålig spårteknik. Ja ja jag får fråga någon av Maddarna så löser det sig säkert. Qarma däremot spårar ganska bra, men känns igen gansk omotiverad, trist. Hon fick upp ett viltspår och drog iväg(med ett ganska ordentligt ryck i linan stannade hon) men värdens fart, Jag kan i alla fal lätt se skilnad på när hon spårar mitt spår och viltspår!!! Det är en helt annan motivation när hon får upp viltspår... Hur ska man få henne lika motiverad att följa de spår jag ger henne??? Om jag lyckas med det så kommer inget kunna stoppa henne!!! Får sätta igång hjärnaverksamheten ang det.

I  torsdags var det Yogas tur att åka till stan, jag och Ida, Valter och Yoga tog tuben in/ut ti gärdet! Gick på cafe och smaskade morotskaka och äppelkaka MUMS!

Yoga är ganska bra på att åka komunalt nu hon har vant sig!!! Men snacka om att man får gratis stimulering om man inte har bil, Jag får flytta till stan så jag slipper "miljöträna" hundarna. Yoga är helt slut efter vi varit inna i stan!

I går (fredag) åkte jag hem efter jobbet och fick syn på en doberman med matte längst vägen, så såg jag att det va Annica och Nalaa. Plockade upp de och åkte till sandtaget. Y o N busade omkring som två tokar och det är roligt att se. Vi åkte sen hem och letade lite mat på tomten(här får man inget gratis!!! hehe taskig matte!) Nalaa som inte är så jätte van att vara tomthund vlle in först, sen kom de in en efter en! För att få lite lugn och ro fick hundarna varsit mergben!

I dag skule vi egentligen lagt spår men det bara regnar och regnar... Tror jag städar lite så åker jag och hämtar buren på City pet i stället.

Bilder från valpkursen kommer senare har kameran i bilen, Jag har för övrigt hittat den!!!!!!

image156

Koncentrerade på slyngelkurs

image157

Enu mer focus!

image158

Ronja labradoren!

image159

Karin, uttråkad? trött? eller bara djupt koncentrerad???

image160

En morgon när jag gick i skogen lyckads solen tränga sig ner till mossan, blev super läckert när vattnet förångades i solens ljus.

image161

Kan ni lokalisera Ida??? Jag vet ju vart hon e men ser ni??

image162

Men Valter ser ni vell!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

hahahahahaha.. hade inte en aning om att du tog kort på mig på slyngelkurren... Va lagom koncentrerad ;o)Pöss

2007-09-09 @ 20:11:25
Postat av: Karin

Hallå!!! Dags att uppdatera!!! Puss

2007-09-15 @ 12:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0