Hon kan spåra!!!

I lördags var jag och la spår med Madde (Yogas uppfödare), men Yoga min lila stjärna ville inte visa upp sin talang för Madde, hon gick och lallade hoppade upp på stubbar och stenar, gnagde pinne och hade det trevligt som på en skogspromenad. När man till och med har äran att ha sin uppfödare som spårläggare så beter man sig sådär nonchalant. Men men hon har ju faktiskt precis hamnat i sitt första löp och är lite beng tänkte jag, kan vara några små kvalster som spökar också.

Trodde jag ja.

I dag la Jessica ett ganska så svårt spår till lilla fröken och tamejtusan va hon spårade. Vi hade i och för sig bytt spårpinnarna mot leksaker och det verkade som att det hjälpte för eftar hon hittat den första blev hon ennu mer motiverad att fortsätta. Får helt enket variera lite och göra spårpinnarna mer värdefulla!

Skönt att hon kan spåra endå, trode nästan hon tappat förmågan med tanke på hur kass hon va i lördags!!! Hihi

Qarma spårade jätte fint men sket blanka f..n i pinnarna, hon tog den första men sen så skulle man kunna säga att jag fick "tvinga" henne til att ta de andra. Vet inte riktigt hur jag ska göra där men det e vell ungefär samma som med Y bara göra pinnarna mer värdefulla helt enkelt!

I morgon får ni bilder jag lovar. Men i dag har jag inte ens tagit fram kameran.

Nu e det natt!

Kommentarer
Postat av: Madde

Men hallå :-)) Nu glömmer nog matte att Yougurt faktiskt innan det lite förvirrande skogs spåret i lördags spårat ett ängs spår i halv storm.....Som hon gjorde kanon bra:-) Att hon gick över pinnen då, berodde nog bara på att spåret flyttat sig såpass!
Kul att det går bra på lägret, är lite avis...Men jag ska ju till ITALIEN:-))
Motivation Motivation Motivation....ja du vet..
Kram Madde

2007-09-18 @ 07:33:18
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Erica Svensson

Hej!!!
Det va länge sen, kul att du bloggar, jättekul läsning. Så du har skaffat dig en chokladpralin =) Hon ser helt underbar ut!!! Har du haft några kurser? Jag ska fixa mina tentor nu, har hittat motivationen och livet har ordnat upp sig helt otroligt bra =) flyttat ner till Skåne, till pojkvännen. Hoppas allt e bra med dig/er och hundarna. kolla gärna min sida och lycka till i framtiden, hoppas vi ses någon gång. Kram Erica (Filipstad, instruktörsutb.)

2007-09-19 @ 23:19:33
URL: http://www.huliganerna.dinstudio.se
Postat av: Maja & Selma

Nja, jag kommer jobba 20 timmar+, nästan varje dag , men kanske inte hela dagarna. Är så nytt än så jag vet inte exakt hur han kommer lägga upp det. Men såklart ni ska komma förbi! Det är ju lite mer bling bling och lite mindre bruks, om man säger så...he he he.
Förresten så blev Selma också en sopa på att spåra under och veckorna efter det att hon löpt, eller kanske inte en sopa, men precis som du säger så verkade det som man aldrig spårat förut. Fast av inlägget från Madde och dömma så verkar det ju inte vara så farligt:-) Just nu tycker jag att hon har haft rysligt svårt för vinklar, nåt bra tips? Hon blir helfrustrerad när hon inte fattar vart spåret tog vägen, bara gnyr rakt ut i luften...ha ha. Hon är urduktig i butiken i alla fall, så glad och nyfiken hela tiden! Men gud vad hon sover sen! Zzzz...från sekunden hon sätter sina tassar i hemmet!
Kram

2007-09-20 @ 16:29:02
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0