Utmaning X 2

Cleo är utmanad av Valter

1. Jag älskar Valter! När jag hör honom utanför jobbet på gatan så bra skriker jag av lycka!

2. Blås på mig och DÖ! Jag hatar när folk blåser på mig det är bara sååååå äckligt.

3. Kläder är för mesar, jag vill inte ha kläder på mig jag har ju päls.

4. Mat, det är ett spciellt kapittel. Jag äter bara det jag vill ha när jag vill ha det! Men just nu säger matte att jag inte får så mycket för jag e lite plufsig!

5. Jag pratar väldigt mycket...

6. När jag springer mitt snabbaste så ser det ut som ett sträck! hihi så snabb e jag!

Qarma är utmanad av Lovis( inte Johannas Lovis)

1. Jag är en stor bamsebjörn! Och en liten knähund i ett!

2. Ibland är jag galen och ibland nästan medvetslös! Är det de som kalla on/off?

3. En av mina favvo människor (förutom matte och husse) är Ida, med henne får man alltid göra något roligt.

4. Vid 22 varje kväll går jag demonstrativt in i sovrummet och lägger mig,

5. När jag får tokryck så ser min svans ut som en banan? eller ja va ska jag säga, den hålls superkul i alla fall i en lustig båge.

6. Om inte du vill kela med mig men jag vill kela med dig så ser jag till att få som jag vill genom att kanske nypa dig lite i rumpan eller i benet, om du försöker putta bort mig så håller jag mig fast i din hand! Så det e lika bra att bara klappa mig så slipper vi allt besvär!

Har varit på spår och uppletande kurs med Madde och Madde i helgen! Superkul, har fått med mig massa nya tankar och tips som jag ska börja praktisera omg!

Yoga är inne i jobbig fas nu, eller så e det matte som har en tålamodssvacka, Vem vet vem vet? All är ju beroende av hur man ser på saken!

Känner mig allmäny stressad och sjukt störd över att det e mörkt hela F..ing tiden, kladdigt och kallt. Kan det entingen bli kallare så det e torrt eller bara bli sommar igen... Sommarn får jag nog fortsätta att drömma om men det skulle för min skull inte göra nått om det blev sisådär 5 minus och förblev så. 5 minus och sol!

Jag skulle kunna betala ganska mycket för att ha en innomhus hall att träna i, någon annan som håller med mig??? Undra om man skulle kunna få något sådant att gå plus, Det man behöver är ju ett "husskal" med el så man kan ha lampor och kanske lite värme, skulle ju räcka om det va sådär 10-12 grader varmt. Viat ridhus är bättre än inget, men ibland orkar jag inte träna på annat än det jag vill ( annat=inte äta bajs träning) Känns ju liksom inte särskilt motiverande om man ska behöva "bråka" med annat när man vet vad man vill träna.

Det som jag tyvärr har insett är att det är just annat jag behöver lägga energin på nu. On/off knapp i olika miljöer. Aktivitet kontra passivitet. Johanna stålsätt dig inför onsdag! Du kommer få peppa mig det kan jag lova att jag behöver. Jag önskar att den där dagen kommer då lilla fröken fräken fattar att är man lugn och snäll och TYST då får man allt man vill ha! Men det ska hon få lära sig nu eller hur. Den morgonen jag vaknar och hennes polett har trillat ner då ska jag kyssa hennes Butt! hehe nä jag skojja!

Det är tur att hon har så många egenskaper och personligheter som jag bara älskar! Större gosmonster får man ju leta efter, sån jälla mattedresserare hon tycke att hon är! Man liksom ser på henne när hon gör vissa saker och sen tittar på mig och säger BARA SÅ DU VET SÅ KOSTAR DET ATT HA EN SÅ HÄR DUKTIGT HUND!!! GE HIT GODISET!

Kunde ju inte låta bli att skratta lite för mig själv på kursen i söndags, när Yoga ska leta saker då går det så fort så hon glömmer bort att koppla på näsan, efter en stund liksom ser man hur hon bara saktar in lite och trycker på on knappen på doftcentralen och då går det ju hur bra som helst! Speedo!

Åhhhhhhhhh jag har sån höst ångest, kan det inte bara bli kallare nu... Jag vill ha snö och jul och nyår (hos Philip och Camilla) och sen efter det det bästa av allt VÅR!

Någon som har bra tips på någon som tar sig an en seriöst satsande elev och hennes voff??? Jag skulle vilja ha en coch som jag kan träffa ca 2 ggr i  månaden som kan hjälpa mig med träningen. Vill ha någon som gärna tränar med klicker men framför allt har samma tänk som jag försöker ha.

I strora dra  vill jag träna såhär.

- Fånga rätt beteende eller shejpa fram rätt beteende
- Skit i "korrigering" utan ha ett fel komando eller att "kliva ur" tävlingspossition" som är lika med att det är rätt.
(som Madde sa - när kärringen är tyst så är det jätte bra! haha roligt sagt men helt rätt tycker jag)
- korta effektiva träningspass med "bra " planering
- var inte rädd för att göra fel, hunden lär sig minst lika mycket av "felen" som av rätten! haha
- stimulus kontroll, jag vill inte att min hund bara ska kunna utföra momenten på lydnadsplan.  Sitt betyder sitt, ligg betyder ligg, stanna betyder stanna osv. vill inte att det blir situations bundet.
- störningsträning (I love) löra hunden att fokusera på uppgiften även fast det händer kanske mer spännande saker runt omkring, om man är riktigt duktig kanske man ill och med kan få det som belöning(störningenasså)
- är man som hund riktigt nonchig då får man helt enkelt inte vara med= man missa chansen till belöning
- jag tycker att det är MYCKET viktigt att hunden är lugn när den tränas, med lugn menar jag inte seg och slö utan som Benny hade sagt-i balans. Inga pip inte massa fara omkring, man skulle kunna säga att de kan kontrolera sig och lägga energin på rätt saker.

jag har massa andra tankar också men nu är hjäenan trött och tom. Någon annan dag ska jag tänka lite mer noga och skriva lite bättre.

Men har du tipps på duktig, och trevlig tränare så får du gärna tipsa mig. Gärna med stor tävlingserfarenhet i de högre klasserna. Alla tips mottages gladeligen.

Ha det bra! 

Kommentarer
Postat av: Maja & Selma

Låter bra det där, precis som jag också skulle vilja ha det! Såg att man kan "hyra" Eva för 4000 och man får vara högst 6 stycken. Men då var det ingen praktisk träning utan bara snack och frågor vad jag förstod...? Kanske kan vara nåt, iaf någon gång.

Selma friskefrisk nu så nu ska hon sättas igång lite lungt i veckan.

Hör av mig snart så tränar/leker vi lite!

2007-11-06 @ 23:46:13
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Ida & Valter

Nu tycker vi att du ska uppdatera lite. Valter vill se lite bilder på hans gullfia =)

2007-11-12 @ 20:20:31
URL: http://.valter.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0