Fasen det funka denna gången också

Att jag alltid ska ha en sån negativ inställning... Men det är ju tur att jag gång efter gång blir överbevisad!!! tack för det hundar!

Yoga den lilla ängeln har haft lite för höga förväntningar på livet den senaste tiden och jag har känt typ såhär : HJÄLP. Det har varit pip och gnäll så fort jag kommer ner i butiken och så fort hon ska ut ur bilen, tom när vi åker T-banan in till stan har hon börjat hålla på. (kan ju vara för att vi oftast har åkt och gjort något kul som att träffa Selma och Maja... Men paniken i mig började växa, jag vill INTE skapa en pipsill som alltid tror att det är kul på G. Eller snarare, hon får gärna ha höga förväntningar och tycka att allt e superkul men endå veta hur hon ska bete sig för att få tillgång på dessa om ni fattar vad jag menar.

Så till utvecklingen hör att vi har jobbat på med detta nu i några veckor o0ch jag har självklartr inte sett några som helst resultat, MEN i går!!! då kom det! Jag ville knapt ta ut fröken ur bilen på brukshundsklubben för att jag kände att det var kallt det kom snöblandat regn från skyn mitt tålamod kanske inte var det bästa. Men sen bestämde jag mig endå, och antingen förstod hon att det var bästa att vara snäll mot matte eller så har faktiskt träningen gett resultat! Jag hoppas stenhårt på den sista! Nu gäller det bara att endå fortsätta och inte tro att det är över bara för att det gick bra en gång.

I går fick vi influensa sprutan så i dag känns det som att jag har fått flunsan, har jag det blir jag ledsen i ögat, har ingen lusta att vara sjuk.

Ang passivitetsträningen hemma så finns det bara en sak för mig att säga! Fy på mig, vet inte varför jag trodde det men jag ahde hoppats på ett den skulle komma av sig själv på någe vis. Det har den inte... Men gu va fort det gick att träna in det med lite planering! Yoga och Qarma har tyckt att det varit superträning för varje gång man gått på toa eller duchat så har de rensat godisskålen! Även fats den har haft lock. Ja ja, tur att man använder ganska bra godis!

Nu ska jag fortsätta att inte göra något vettint på jobbet! Baj!

Fy för att känna sig så här trött och halvsjuk, undrar om man smittar när eller om man blivit sjuk av sprutan???

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej!

Har du både en dobermann och rottweiler? Jag är intresserad av att lära mig mer om raserna :)

2007-11-13 @ 22:52:32
Postat av: Maja & Selma

Tjao! Tack för senast! Jag tror att Selma är beredd att lämna mig och flytta hem till er, jag menar, TVÅ katter och TRE vovvisar att leka med!!! Å dessutom en egen "lekhage" att springa omkring i! Nu är Selma och jag på landet och firar min mammas födelsedag, tränar varje dag och äter god mat. Livet leker för både Selma och mig, he he he... Tror Yoga kommer bli en värstinghund, super-passivitetstränad och smart som en Papillon:-)

Syns snart hoppas jag!
Kram

2007-11-16 @ 21:57:38
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Karin

Hallå?? Nu har jag uppdaterat en massa gånger!!!! Och din blogg e död:( *saknar*
Ses imorgon. puss

2007-11-18 @ 23:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0