Badkar

Min hund som är av rasen dobermann förväntas INTE vara något bad freak, men det e hon. Nu är det nog egentligen inte själva badandet som hon gillar utan jagandet av vatten men endå. De flästa dobbisar jag känner skyr vatten.

Eftersom jag är en regelbunden läsare på klicker kloks hemsida och fick lite inspiration där ang träning av badkaret så tränades det här om dagen, och vad är bättre belöning än att få jaga lite vatten! Så Yoga fick hoppa i karet och då få jaga lite vatten, hoppa ur igen och sen i igen och jaga lite! Knäppisen!

Så nu när vi kommer hem rusar hon direkt in i badrummet och hoppar i karet!!!! Lilla gullisen! Synd bara att det har varit fryst nu i flera dagar. Jag har ju självklart spolat lite bara för att hon är så duktig som hoppar i. Nu ska jag bara lära henne att hon först måste låta sig sköljas lite innan man får leka vatten leken! Men man kanske skulle kunna nponera på någon med en hund som går direkt in i badrummet och dessutom hoppar i karet och står där och väntar på att man ska komma och skölja. (sen att det var typ super lätt att lära henne eftersom det typ är belöning i sig själv behöver man ju inte avslöja!)

Annars da? Jag hatar November har jag kommit på. Vilken skit månad, kallt, blöt, mörkt, och bara bläääääääää. Nu vill jag ha snö i massor så det blir ljust och rent ute! Julen är också välkommen, med alla roliga kalas och glögg fester.

Har även typ lagt hundarnas träning lite halvt på is, det e liksom inge kul att vara ute och frysa ihjäl. Jag är för stressad och det märks på voffarna direkt. Så jag ska ta det lite lugnt ett tag så får vi se när lusten kommer tillbaka(antagligen i morgon, det brukar vara så när jag tänker att jag ska ta det lugnt ett tag). Ska i alla fall koncentrara mig på vardagslydnaden igen mer. Det är ju trots allt vardag typ massa timmar.

Puss på er i november mörkter!

Ge mig tips på hur man lyser upp mörkret lite???

Kommentarer
Postat av: jonisen

Ska hem till Tobbe på Lördag på födelsedagskalas:/ Hade annars varit mysigt med julmys- det behöver jag! Förut hade väl VPG 3000-4000 i fraktgräns? Yea Yea..jag fixar imorn. Nu ska jag sova:) Pusskalas

2007-11-28 @ 22:57:46
Postat av: Karin pucko...

Tänd ljus!!! höhö...

2007-11-29 @ 08:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0