Stora stockholm

Yogas stora stockholm debut gick enligt mig jätte bra, en slät etta! Hon stod jätte fint och sprang lika fint, kritiken var bra tycker jag. Kanske skriver av den senare. 

Det var Madde som visade henne och det är faktiskt roligt att någon gång få se sin hund "på håll" . Tack för det!

Stora stockholm brukar betyda lite nya hundgrejjer för mig, och det blev det i år med. Yoga har fårr en fleace jacka och en ytterjacka som hör ihop (svindyra) så var det invigning av underjackan i förrgår eftresom det inte skule bli någon lek med andra hundar(ville ju inte att täcket skulle gå sönder på första promenaden) det gick bra nästan hela rundan tills matte tyckte att Yogisen började ta för stora svängar och gömde sig helt oförberätt i den snårigaste delen av skogn... Yoga fatta inget och fick lite småpanik, sprang fram och tillbaka på vägen men ingen matte hittad hon, så helt plötsligt kom det vind med matteukt från skogen och dit sprang hon fortast möjligt. STOPP, helt plötsigt bara tog det stopp, en gren hade fastnat i täcket och hunden satt fast, jag hörde ritchet, jaja där gick det sönder. I skogen såg jag bara att ett av karborrebanden hae gått av men sen när jag skulle visa mamma (skräddaren) så såg vi att det även gått en nästan decimeter lång reva på ena sidan och även ett av bandn var sönder... KÖP INGA DYRA TÄCKEN TILLL DIN GALNA DOBBIS (utan att ha en egen skräddare hihi) Ja i varje fall så kommer det gå att andvända i alla fall efter att mamma satt det i symaskinen. I dag kom också kappan som hörde till (den var slut på mässan så de fick skicka den till Yoga)

Fortfarande dåligt med hundträning, men jag tror att det är bra att i bland ta paus en kort period, det är som att det sjunker in och hundarna helt plötsligt förstår komandon som det tidigare inte förståt.

Efter fredag är det semester i mer en en vecka!!! Det ska bli riktigt skönt, jag ska försöka utnytja alla dagar så mycket jag bara kan! 

Kommentarer
Postat av: ida

Du får Yogas bilder ikväll eller i morgon.
Kramiz.

2007-12-20 @ 15:44:11
URL: http://.valter.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0