Slussen

Ni som åker tunnelbana och kanske har gått av vid slussen någon gång under rusningstid vet att det är ganska mycket folk i rörelse där, men det stoppar inte oss!!!

Jag och Johanna orkar inte alltid ta oss ut till brukshundklubbarna som ligger utanför stan då vi bor på typ precis motsatt håll från varandra, så då är det enklare att träffas i stan någon stans.

I går blev det slussen. Det finns ett jätte bra torg där.

Jag fick hjälp och fortsatte att träna mitt "anti skvaller" då jag kanske inte varit tydlig nog med när jg vill att hon ska skvallra. Så jag har fått lite  bieffekter i fotpossitionen, men det lilla geniet krävde tre träningstillfällen så var det löst! I tisdags när vi tränade och jag ine fick till det kom Johanna med ett jätte bra förslag (som det krävdes typ hundra förklaringar på innan jag fattade, plus att Tia fick demonstrera för mig hur det skule gå till TRÖÖÖÖG JAG E!!!) Jag började ju med att ha henne i fot possition och säga komandot, sen fick Johanna störa, gick hon på störningen gick jag bara ur fotpossition, behöll hon kontakten så blev det belöning. Detta gick inge bra då det tog för lång tid emellan repetitionerna och bev så struligt för jag gjorde okila hela tiden. Så till Johannas geniala förslag, att bara ha henne framför mig och börja där!!! (föstår ni hur det kunde ta typ 5 minuter för mig att förså??? Inte jag heller) i alla fall så gick det jätte bra! I onsdags bad jag mamma om hjäp att störa, hahahaha det var det roligaste på länge. Mamma lockade jätte försiktigt så Yoga typ inte ens märkte henne, då sa jag att hon måste störa lite mer, då skriker hon till så både Yoga och jag håller på att prutta i byxorna... Haha, typiskt min mamma, allt eller inget. Men det var bra för när mamma hade stört några gånger så kunde hon vara nästan hur vild som helst och Yoga bibehöll ändå kontakten med mig!!!

Åter till slussen träningen, Johanna tränar på raka stopp (ställande under gång) träningen går till så att vi ställer ut två matskållar eller två leksaker på kanske tio meters avstånd sn går man mellan skålarna och ger komandot, blir det bra belönas hon genom att hon får sprinag till antingen den skålen som är bakom henne eller den framför. Detta funkar jätte bra på Lovis och de fick till några jätte fina, sen blev det lite strul men så avslutade hon med tre perfekta!!!!

Ganska roligt att folk stannar och tittar det undrar nog va vi e för dvärgar som håller på med våra hundar mitt på torget. Men det var överlägset flest glada miner!!!

Har tagit till mig av Maddes råd ang yogisens ljud och nu ska jag träna under planerade former och resten av tiden så ska jag strunta i det! Tror det kommer försvinna bara jag slutar stressa mig så jäkligt över det! Det är ju även sant att hon bara är en liten skrutt i en bamsings kropp, man glömmer att hon bara är tio månader. Det roliga är ett efter jag läst maddes tips så känndes det genast mindre jobbigt. Tack för det!

Nu ska jag glutta på Idol! Yoga Qarma och Cleo med!!!

Kommentarer
Postat av: ida

Fan vad mycket du skriver.
ses på måndag.

2007-12-07 @ 22:57:46
URL: http://.valter.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0