Långt hemmifrån!

I dag har vi varit i Bro, vid säbyholms naturbruksgymnasie. Vi har spårat och tränat uppletande med Jessica och Reija, Anki och Malte och Fredrik och hans Malte. Det blir inga bilder från träningen för jag vet inte vart min kamera är... 

Qarma fick två spår som var ganska korta med bara ett slut, hon gick sådär. Ganska omotiverad, men det var ju mitt på dagen så det var varmt för henne. 

Yoga fick börja med uppletande och jag säger bara en sak Herre min je!!! Vilken liten pärla. Jag använder mig av en inlärning som går till så att man följer en av kanterna på rutan in (man har hunden med sig) sen svänger man in i rutan på lagom djup busar lite men saken slänger iväg den samtidigt som man säger leta, går tillbaka samma väg. Ställer sig på lämpligt skick ställe och skickar hunden. Jag trodde het ärligt inte på denna metod från börja eftersom jag inte trodde att hon skulle kunna komma ihåg saken men det gör hon het klart. Yoga flög ut i ry utan och jobbade från sekund ett. Letade i flera minuter tills hon hittade saken och då blev det ju glädje kalas! Vilken motivation vilken beslutsamhet ja jag vet inte vad jag ska kalla det, det var som att köra en betyligt mer rutinerad hund, detta var Yogas tredje uppletande och det kändes som att hon viste precis vad hon syslade med!!!

Jag nöjde mig med ett skick i rutan eftersom ho´n gjort ett så bra jobb, Anki hade gått ut ett spår till Yoga som blev betydligt längre än vi tänkt oss men va gör det när man har en YOGA!!! Lilltrejen fick ett rejält spår. Anki hade lagt ut tv slut för säkerhets skull och det var tur för vi missade det först(tror hon var ganska trött i hjärnan då) men som tur var plockade hon det sista klockrent!!! Det som är extra roligt är att det är första gången hon har pinnar i spåret, vi har tidigare kört med godis och leksak och sen med bara leksak. Men nu blire pinnar! Åhhhh hon håller på att bli stora duktiga tjejen! Madde va e det för arbetsmaskin du avlat fram??? Sa du att Inez skulle ha en till kull eller hur va det!?! Blir inte svårsålda valpar där inte!!! Jag tar tre!!! (om de inte skriker dvs :-)

Så till Qarmas uppletande, det gick till på samma sett som Yogas, och hon fick till några riktigt fina relativt raka skick! Duktiga Qarmisen ser alltid lika förvånad ut när hon hittar grejen! Nöjde mig med två skick på henne men hon hade nog klarat fler. Det är en svår övervägning med henne, ska man lägga ner direkt när det går som bäst eller vågar man göra en gång till med risk för misslyckande...

image134

Inte snyrrigt när halsskinnet pressas fram... Boxern heter Athos

image135

Kina och Bijou (Yogas snygga syrra som blev BIR)

image136

Yogas andra snygga syrra INA! Matten ser man knapt men hon heter

Får se om jag hinner skriva mer i morgon efter träningen! Skulle behöva göra en he del hemma men det får bli i ett annat liv!

I går va Robban och Linn här och åt middag! TREVLIGT! Nästa gång då ska det vara skinande här!!! Hehe jag lovar inget! Fasen man ska inte tro att man är särslikt social efter en vecka på jobbet som denna. Jag har trimmat vare 6 eller 7 hundar denna veckan??? Blivit ordentligt biten i tummen kissad på och fått bajs smet på mig, hur mycket ska man stå pall för under en vecka? Bettet fr jag skylla mig själv över men endå... Asså ni som tror att jag bara trimmat hundar under veckan kan jag informera att det var utöver mitt "vanliga" jobb, men det e inte så synd om mig för jag har ju fått massa hjäp av mina snälla och duktiga medarbetare! TACK!

Hörs i morgon!


image137

Ja va ska man säga? Alla leker vi på olika sett. (detta är en gammal bild)


Kommentarer
Postat av: ida

Åå var ni vid säby. Såg du några levande djur i sikte på skolan??

2007-08-12 @ 13:46:45
URL: http://.valter.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0