25/8 och 26/8

I går lördag var det bara att pallra sig upp kl kvart över sju då jag skulle träffa Jessica med flera i tumba och vi skulle vidare mot gnesta. Väl framme var det bara att dela upp oss och lägga ut allas spår. Qarma fick ett roligt pinnspår! Jeanett la ut till henne med massa roligheter med pinnarna. Vissa pinnar var nergrävda och andra satt fast med snöre i ett träd så man fick dra och slita för att få loss de, och så fans det pinnar som flög iväg när man skulle ta de! Jätte kul tycker Qarma när det händer spännande saker.

Yoga fick ett ängspår som hon löste mycket bättre en sist men så var det ju också lite mer rimliga kriterier denna gången... Ganska högt gräs och inga terrängbyten. Lillafröken spårade på fint hela vägen fram till vinkeln, där blev hon lite fundersam och var tvungen att ta några lovar för att hitta vart det tog vägen. Precis lagom till att hon tagit upp spåret igen och hunnit spåra på några meter kom första pinnen!!! Hon plockar pinnarna som om hon vore född med den instinkten, det e så sjukt. Men det e ju bara att tacka och ta emot eller hur. Någonting ska ju gå lätt med lilla skrikfröken :-)

I dag söndag har vi inte heller fått sova som jag längtar så mycket efter. Men man ska inte klaga efter en sånhär dag!!! Kl kvart i sju ringde klockan upp och mata djuren och släppa ut de.  Fixa alla papper och snabbt iväg. Malte stackarn som jag e hundvakt till fick ju en heltrist dag i går förutom korta promenader och ett kort uppletande (då jag inte vet hur hans husse vill att han ska tränas så vill jag inte förstöra något) satt han mestadelen i bilen bara. Tur att min bil e sval och rymlig. Han hade en trevlig kväll i alla fall. Ja ja tillbaka till idag. Vi hämtade Ida och min mamma i stan sedan bar det av mot Stäket. Utstälningsdax alltså. Förseningar som vanligt, först sa de en halvtimme sen ville de förlänga förseningen med en halvtimme till men då protesterade folket i ringen. Så de satte igång för alla valpar va ju redan där. Tusen hundar skulle ställas innan det var dax för Qarma kändes det som. Jag fixade en bra dubbelhandler till oss då husse inte behagade att förlja med (vilket inte gjorde något eftersom han tvättat bilen OCH klippt gräset!!!!) Ullis med Gunde och Grim fick hjälpa oss! TUSEN TACKAR TILL DIG! Vet inte riktigt vad som hände förutom att vi fick springa och springa och springa, när blodsmaken började komma fick vi äntligen stanna en kort stund... Individuell bedöming, sen in igen med de som gått vidare, springa i hundra år igen, och så bara gick Qarma och vann! Tolv andra tikar kunde känna sig slagna och gå hem med svansen mellan benen! Haha! Närå men kul vare att få lite fina resultat. In i ringen igen och springa igen... Denna gång fick vi nog ta mig f.n springa en mer än förra gången. Jag måste säga att den där dubbelhandlingen som vissa håller på med bara e för pinsam, tjoar viftar springromkring mm. Snälla lär era hundar innan ni åker iväg hur de ska bete sig... Som tur är är inte Qarma så störningskänslig men när ett pucko började skaka en hel köttbullslåda bakom henne blev det för mycket, trodde hon skulle hoppa ur ringen, men men nu är vi ennu en störning rikare. Lilla Qarmisen blev i alla fall bästa tik!!! UTAN HYSTERISK DUBBELHNDLING så det så!  In igen och denna gång var det dax att tävla mot hanen. Qarmisen visade sig jätte fint och sprang som en liten gasell! Men av någon konstig anledning ville dommaren att vi skulle gå fram och tillbaka, alltså inte springa och vid det här laget var vi båda ganska slut plus att mitt problem med Qarma oftas är att jag har svårt at få henne att inte gå i passgång, så vi passade fram och tillbaka. Detta ledde tyvärr till BIM! Hehe!  Jag är super nöjd! BIM med CK dessutom!

Ingen rast ingen ro. Direkt in med lilla Yoga, hon skötte sig superfint i ringen stod stilla som matte stälde henne som en gunghäst :-(   men när vi skulle springa upptäckte Yoga nummerlappen! Hehe, den ville hon ta bort från mig ungefär hela varvet. Ja ja hon kom tvåa i sin klass (tvåa med HP)och det e ju inte illa det heller. Fin fin kritik och inget gnäll på tänderna! (hehe nu kommer Madde tänka va va det jag sa!!!) Har ju nojjat lite över hennes bett, varit lite orolig för att det skulle kunna vara på gränsen till ett itet överbett. Men ja hon e perfekt! (tycker i alla fall jag!) (okej hon e lite skrikig och åsiktig men det vore ju inte kul med en robot!) Nu ska jag in på skk och sbk och anmäla till lite fler utstälningar!

image146

Nej nej jag e inte ett dugg nervös(ser ju helt galen ut)

image147

Va e det med den där lilla söta tungan!

image148

Snygging!

image149

Undrar va som försigår i hennes hjärna! KÖTTBULLAR


image151

Varför inte springa lite till! Fin rosett va!

image152

Men Fanny dra in magen!

image153

Samma komentar igen! Magen!!! He he den bjuder jag på, vi ser lika snygga ut jag och min hund på detta kort!

image154

Galen tjockskalle!

image155

Pucko II

Kommentarer
Postat av: Jessica o Reijsan

Åhh, hon e vacker som en dag, Qarmisen!! :)
Ett jättestort SUPERGRATTIS från mig o kusin Reijsan!!
Grattis också till Yogas fina placering!
Hörs på torsdag ang träning. Nu e de jäklari dags o finslipa inför appellen!! ;)
Kram!!

2007-08-26 @ 20:03:03
URL: http://hem.bredband.net/b485884
Postat av: Therese och Ina

Hallå där!
Grattis till dem fin fina resultaten idag! och tack för en trevlig dag på Stäket!
Jag var precis inne på Eva Bodhfälts hemsida och läste om klicker-weekend kursen, klart att jag ska gå den! Men nu är jag sugen på slyngelkursen också!:S Kan du smsa mig så att jag får ditt nr nångång?:P ÅH jag vet inte vad jag ska göra:P kram Therese och Ina

2007-08-26 @ 20:28:18
Postat av: Sara & Loke

Hej och jättestort Grattis till dagens placering!!.. Skitskoj att träffas och träna i lördag oxå! Lycka till med allt! Kram Sara & Loke

2007-08-26 @ 21:56:52
Postat av: Vanja Johansson

Halloj - Försökte peppa dig från Ringside när jag såg att du såg ut att: - NU DÖR JAG - jisses vad ni fick springa - men Ni sprang hela vägen till BÄSTA TIK och BIM Inte illa - Såg supernajs ut !! GRATTIS I MASSOR!! Lilla valpen såg jag dock inte haha rasen jag BORDE tittat på haha men då hade vi focus på annat tydligen... hursomhelst GRATTIS igen till Qarmas BIM idag - Hälsningar Vanja (och Rolle på ett hörn).....

2007-08-26 @ 22:26:42
URL: http://www.kennelbeckers.com
Postat av: Karin

Hallå!!! Dags att uppdatera nu!! *beroende*

2007-08-30 @ 10:42:38
Postat av: Maja & Selma

Hej & Grattis till framgångarna i ringen!!! Vilka finfina tjejer du har! Har inte hunnit komma förbi butiken för prylshopping än, har tränat som en dåre och dessutom fick jag ett antal otäcka räkningar som jag helt hade glömt(eller förträngt...) hem i brevlådan. Men om inte annat så kan jag ju alltid komma förbi och reka, så jag vet hur mycket jag behöver lägga undan till nästa månad:-)
Kram & grattis igen!!!
Maja & Semlan

2007-08-31 @ 22:35:09
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Madde Daleo

Supergrattis till dina snyggo-hundar!!!!
Men du gjorde också ett jättebra jobb som handler!!

2007-09-03 @ 19:09:03
URL: http://daleos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0