Tredje natten!!!

Vill börja med att säga TACK JONIS, i natt har vi återigen fått sova! Jag hade ju tänkt enbart köra ignorerings metoden då valpen var i bur.... Men den metoden funkade inge vidare varken för mitt tålamod eller för min nya valp då hennes skrik/skall bara eskalerade. Så jag hade redan tagit beslutet i går när vi gick och la oss att jag skulle bryta henne när hon satte igång. Detta fungerade jätte bra, fick "säga till henne" 3ggr sen sov hon som en stock. Vaknade en gång i natt och gnydde lite men somnade om.
Hur jag bröt beteende va tyvärr ingen possitiv inlärning men i detta läget effektivt, skakade helt enkelt en burk med "oljud" i när hon lät och slutade direkt när hon blev tyst. Hoppas att jag inte kommer behöva upprepa detta men risken finns ju, har ju märkt att korrigeringar oftast inte ger några långvariga resultat vilket däremot förstärkning av rätt beteende gör! Med andra ord är det om en viktigare att jag belönar henne när hon är tyst och snäll i buren!

Försöker fota denna lilla dam men det är inte så lätt att få till några bra bilder eftersom hon antingen sover eller så är det fullt ös medvetslös. Däremot fick jag en riktigt rolig bild på Cleo, och en ganska fin!

image8

                                                        
Galen Cleo!

image9

Mindre galen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0