Stor dag för Yoga!

Första daten med Falcon! Min kollega Karin har äntligen fått sin första valp efter nästan ett års väntan på valp, den första som föddes till henne saknade nämligen sina kulor. Men nu en dag innan Yoga föddes han liten och röd och söt! Den lilla Irlendska settern Falcon var mycket efterlängtad och nervositeten för att han skulle bli hel och frisk var stor. Enligt Yoga är det i alla fall inga fel på honom!!!

Vi träffades på jobbet och gick och handlade lite fika, satte oss i parken och tänkte ha en lugn stund medans valparna lekte men icke sa nicke.... Falcon drog i väg till närmaste lunchande par och Yoga efterhonom, när vi fångat valparna och bett om ursäkt var det dax igen så vi kopplade de små odjuren. Detta var också Yogas första gång i stan men det bekom henne inte, både bussar och lastbilar dundrade förbi bara några meter ifrån henne men som sagt det rörde inte henne i ryggen! På onsdag har vi våran nästa date! Då kanske vi ska gå till tunnelbanan eller åka lite buss, vi får vell se!

Jag och Johanna var iväg till kursen i går (jag går en klickerkurs på Canis hundskola i Västerås). Qarma var lite loj men Anna (instruktören) visade lite olika lekövningar som Q faktiskt uppskattade så nu ska vi öva lek!!! Det är en ganska rolig läxa tycker vi båda. I går var det apportering som stod på schemat och det har vi ju övat ganska mycket på senaste tiden så det gick jätte bra åste bara komma över tio seckunder gränsen det visade sig att jag nog har hållit mig där, jag har ju inte räknat utan bara gått på känsla. Ju mer jag jobbar med klicker ju mer gillar jag den, jag som var den där som sa att klicker är ingenting för mig jag kan lika väl använda mig av ett BRA!

Nu har jag deffenitivt en helt annan inställing till klickern så när jag är färdig här med mitt inlägg blir det påbörjan av inklickning av valp! Enligt min klicker instruktör kan man göra det redan vid 6 veckors ålder och Yoga är ju 9 vecor nu så det är ju bara att sätta igång! Längtar lite för det blir så mycket lättare att träna då på något vis.

Yoga fick också följa med och jag kan li säga att det var med lite skräck blandad förtjusning som jag tog med henne hon har ju lite tendenser att sjunga när hon inte får som hon vill. Hon var såååååå duktig gnälde lite bara sen var hon tyst hela vägen! Anna som håller i kursen hade en leksak gjord av fårull som Yoga blev helt galen i så vi köpte med oss två sånna hem! Det e som en tuss med en läderrem och vista har hon visat stort inresse för föremål redan innan men denna var helt exeptionell!

Efter en stund somnade Yoga på sin filt i Johannas knä medans vi klckade med de vuxana hundarn. Innan vi åkte hem fick hon sin mat. Hon åt upp den utan problem, hoppas att det fortsätter såhär med maten det e så jobbigt med en valp/unghund som inte äter. Hon åt lite sämre de första dagarna men nu har hon ätit mer än hon ska, jag tycker i och för sig ändå att hon ser lite åt det smala hållet ut. Alla (nästan) som har haft bara en hund av rasen dobermann vet ju att det kan vara jäkligt svårt att få i dom mat, om det inte finns någon konkurens.

Just nu sover hon som en liten ängel, när hon vaknar ska vi gå upp till stallet och titta på hästarna. Min kamera är för tillfället förlagd så tills jag hittar den blir det inga nya bilder... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0