Mina godingar!

image26

Värdens finaste Alexander!

Alex bor numera i Vallentuna hos familjen Jansson Pelicano och har det jätte bra han delar hage med en gammal nordis Olle och en schettis va det bellman han hette? Massa fårskallar och på gården finns det även kor. Carolina som rider och tränar honom nu är jätte duktig och i helgen var de i väg och tävlade både 90cm och 1m om jag försstod det hela rätt var det en hel del sstartande och gissa vilka som van!!! Jo det gorde dom DUKTIGA!
Grattis till er och keep upp the god work!

Måste också skriva lite om Stella i bloggen annars ere ju någonting som saknas.

image27

Twinq`s Basta

Stella som vi döpte henne till var våran första hund, vi kunde inte enas om någonannan ras så Dobermann fick det bli. Jag ville ha labrador eller Dobermann och kim ville ha Rotweiler så då fick vi kompromissa och ta en dobermann. Ja vet att det kanske var lite lustigt att välja mellan dobermann och labredor efersom det är två raser av helt olika användningsomroden men endå inte. Jag ville ha en hund att träna med och det kan man ju med alla (mer eller mindre lätt!!!) Ja ja jag han ju ångra mig tusen gånger om innan vi kom underfun med varandra. Med tanke på vad jag har här hemma i soffan nu så hade vi endå tur för Stella var en snäll valp/unghund/vuxen inga direkta problem i alla fall inga ohanterbara. Vist hade jag gjort massa saker anorlunda nu men det är alltid lätt att vara efterklok. Stella komme ralltid att vara nummer ett för mig, hon lärde oss massa och gav otroligt många skartt även ett antal tårar haha men det är ju inte lätt att uppskatta det possitiva om man aldrig har några motgångar...
Jag och Stella tävlade lydnand vi han aldrig få vårat LP1 innan hon blev sjuk och var tvungen att äta doping klassade mediciner. I mitten av januari i år (2007) blev hon dålig igen och på mindre en en vecka fick vi veta att det var cancer. Samma dag som vi fick beskedet var vi tvugna att ta bort henne för hon var så dålig. Det var nog en av de värsta händelserna i mitt liv hitills och jag hoppas att det tar lång tid innan vi kommer vara med om något sådant igen. Man får se det possitiva med det hela att hon inte behövde lida särskilt länge i alla fall.

Jag som säkert har sagt hundra gånger till min föredetta kollega Camilla (hon är också en av mina bästa vänner inte föredetta!!) att om jag någonsin får för mig att saffa en dobermann igen så måste ni stoppa mig och här sitter jag med min lilla pralin och skulle inte kunna tänka mig någon som passar mig bättre!!! Är ju otroligt intresserad av rasen Ungersk Vizsla också men det får bli i famtiden eller om husse kanske vill ha en till jakt!?!

Mina föräldrar kommer från ungern och vi har bra kontakt med en uppfödare. Kenneln heter Sugar Vizsla och jag har vå faorit tikar hos henne det är mamma och dotter så om jag inte hinner ta någon valp efter den äldre finns det ju enlite yngre variannt  att hoppas på också! Ska kolla upp adressen så skriver jag in en länk! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0