VAB

I onsdags blev Elin sjuk men som tur va kunde Kim vara hemma med henne.

I torsdags va jag hemma och i fredags va Kim ledig.

Denna vecka har jag varit hemma och i går åkte vi till vårdcentralen eftersom hon fortfarande inte blir bra.

Öronen....

Elin fick meducin mot öroninflammation och ögoninflammation.

Jag fick mot ögonen...

Jag hade dålig sänka och virus men det får gå över av sig själv.

Nu längtar jag verkligen tills allt är som vanligt på jobbet igen för dessa veckor har tagit på mina krafter kan man lugnt säga...

Nu ska återigen allt tvättas i minst 60 grader. Tur att vi har en stoooor tvättmaskin så man får in mycket på en gång då lakan och påslakan och örngott ska tvättas hela tiden...

Ny matta tog Kim hem i går från jobbet, i morse när jag kom upp va det en lite ljusgulare nyans på ett ställe....................

Den katten eller om det skulle kunna vara Cleo är fet mycket svartlistad kan jag lova och i dag känner jag mig verkligen inte som en djurvän när jag mest bara vill att de ska hålla sig undan. Tre misstänkta har jag, Cilla, Aska eller Cleo... Efterom jag hittade kisset direkt så hade det inte direkt börjat lukta och det va mycket svårt att avgöra om det va hund eller katt. Misstänker dock att det är katt...

När jag i vanliga fall tänker hemska tankar ang djuren som kissar inne brukar jag tycka att det skulle vara helt hemskt att ta bort ett djur bara av den anledningen men frågar ni mig i denna sekund tycker jag annorlunda... Återfår nog snart förnuftet dock...

Just nu är mattan schamponerad och ligger med massa tidningspapper under "fläcken" på tork...

På måndag kommer hundfyso till oss!!! Hoppas hon ser lite förbättringar på hundarna. Det va ju inga större fel men endå. Jag tycker Yoga i alla fall har musklat på sig och Yin är det ju svårt att se skilnad på så jag hoppas hon gör det. Vägde dom här om dagen, Yoga vägde mest ??? hör och häpna! Yoga vägde 29 Yin 27,5 och naala 26,5. Trodde att Yin skulle väga mest helt klart men ack så fel man kan ta. Det går verkligen inte att bara se det efter utseendet.

Det e så lustigt nu när vi har en våg på dagis att se kundernas reaktion när de väger sina hundar.

En kund med en cocker sa att hon brukar väga 10 så vägde hon henne och hon väger 13... Jag föreslog direkt att hon skulle kolla med vet Karin om hon kunde gå på riktigt veterinär bantningsfoder medans kunden inte alls tykte att 3 kilo va så farligt. Hon menade på att de motionerade så mycket så det måste vara muskelmassa...............

Asså shiiiiiiit e det enda jag har att säga...

Det är ju en 30% viktökning......

Som att någon av mina skulle gått upp 9kg......

Fick inte henne att byta foder utan hon skulle ge ett annat som hon hade hemma som hunden inte gillade för då skulle den ju äta mindre..............

Jajajajajajajaja!

Jag kan inte förstå varför det ska vara så svårt att se att ens djur är överviktigft och då också göra något åt det...

Dom ska INTE ha ett gosigt fettlager utanför revbenen.

Å dessa "promenader" som hundarna får, kan man ens räkan det som motion???

Tror inte många får vara lösa varje dag och när man e ute och går så e det ju stopp var tredje meter för luktning av fläck, kissning, bajsning, hälsning på annan hund mm mm, så någon puls har vell hundarna knappt kommit upp i. Snart kommer vi behöva hundmotionerare eller hund PT....

Skulle iofs kunna tänka mig att ut och fysa någons hund för sisådär 500-600kr i timmen!!! Det trista med de flesta av hundarna är ju att de liksom inte direkt ahr nå spring i benen utan man skulle ju bli tvungen att mer eller mindre släpa runt de i spåret... jaja, det kan jag göra för den timpenningen ;-)

Nog klagat över detta. Jag får bara så ont i hjärtat av att se alla feta hundar.

I kväll ska vi på möte för att få veta för hur mycket kommunen vill sälja marken här utanför till oss. Spännande!
Hoppas grannarna är villiga att gå lika högt som vi bara, det vore så sjukt nice att äga skiten så kan alla grannar längre ner på gatan spola ner sig över att vi parkerar där! Plus att våra tomter blir ju jätte stora OCH man kanske kommer kunna stycka om man är intresserad av det!

Nu ska jag försöka få lite ordning här!

C U

Kommentarer
Postat av: Karin

jag säger bara STEKPANNA!!!! Varför ska det vara såååå svårt att banta sitt djur? 3 kilo låter inte mycket men som du säger, hur många procent är dte inte på en cocker??? Man blir ledsen för att folk vanvårdar sina djur för att de tycker synd om dom. Dom där ögonen kan man inte säga nej till..... Nä, vakna upp och se att djuret inte mår bra!!! Hellre åt det smala hållet än pluffsiga hållet!



Varför ska dom alltid spy/kissa på mattan??? VARFÖR???? Man borde uppfinna att djuret får sig en kyss när de vätskar ner mattan... hahaaha!!! Då gör dom nog det bara 1 gång och aldrig mer... Skämtåtsido! Men tankar skadar ingen ;)

2010-11-30 @ 15:49:36
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Karin

Glömde!!!



Krya på er <3

2010-11-30 @ 15:50:28
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: fanny

Tack!

2010-11-30 @ 15:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0