Yoggi yoooooooo

Yoga är inne i sin andra vecka av löp nu, (eller räknar man det som tredje???)och som det verkar nu är hon oförändrad träningsmässigt!!! Jippi säger jag bara!

Kommer ta en liten paus nu under julen men efter jul har jag gjort en ordentlig plan med ordning och redan och nogran planering! Känner mig ganska duktig faktiskt. Kommer antagligen få ändra min plan under resans gång men nu har jag i alla fall en ganska bra vägledning och tids plan i alla fall.

Vi håller på med inkallning med ställande, apportering, rutan ska jag ta tag i igen, och stitt, ligg, stå! Krypet lägger jag på is (hihi) ett tag. Gillar inte att träna den på parketten hemma.

Jag har ju klantat mig ganska duktigt med rutan och absolut inte fått fröken fräken att fatta vad det är jag vill... Hon försår att det har med konerna att göra men det är typ vad jag lyckats förmedla. Får ta mig en ordentlig funderare på det där momentet. Men jag ska följa Majas råd och inte kalla rutan för den förbaskade rutan utan för den fantastiska rutan!!! Måste ju ha rätt instälning!!!

Samma med framåtsändandet, jag måste ha MYCKET tydligare kriterier har jag insett... Bestämma mig för vad det är jag tränar just nu och inte klicka hej vilt för massa annat bara för det e saker jag gillar.

Apporteringen har jag i alla fall en solklar plan för som känns gansk idiotsäker, återkommer om den om några gånger och kanske inte är lika säker då hahaha, blir ju inte alla gånger som jag tänkt i huvudet när jag väl står där i leran. men jag har provat några gånger nu och hitils är jag nöjd med planen.

Spår blire inte mycket av nu när snön e här men det har ju hitills varit Yogas starkaste sida!!! Gullunge, matten säger nä här går spåret, hunden säger nä här, vem tror ni har rätt??? Ja inte va det jag... Ok den gör jag inte om men jag blir lika impad varje gång hon säger här e det medans jag spanar åt sidorna för jag tror hon är fel (jag har då själv gått ut spåret INGA KOMMENTARER PÅ DET) så hittar hon en godis eller apport och jag blir återigen påmind om att jag INTE har koll!!! hahaha

Till något helt annat så fick jag tips om en "ny" medicin inför nyår. Kommer tyvärr inte ihåg va den hette men den är för eller man kanske säger mot fyverkerirädda hundar. Cleo är ju ordentligt berörd så jag ska prova på henne. Qarma har de senaste året inte visat nått så jag har inte bestämt mig ang henne, hon äter redan så mycket mediciner. Zylkene eller nått liknande va det nog den hette. Någon som har erfarenheter???

Aska och Allan är anmälda till sin första utställning! Blir i slutet av januari, ska bli kul att se hur en kattutstälning går till! Tror att man måste vara där hela dagen...

Nä nu ska jag sova!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Jonis

Ja, det är den medicinen som Esther går på. Tror inte den hjälpt så jättemkt hittils...

2009-12-17 @ 06:32:59
Postat av: Katarina

Medicinen heter ZYLKENE! Kram M

2009-12-17 @ 09:37:47
Postat av: Karin

Säg till när i januari kattutställningen är. Vill kanske följa med och titta om jag får=)

2009-12-17 @ 11:20:05
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Maja & Selma

Åhhh, kattutställning! Säg till när det är, Selma vill följa med och titta!:-)))

2009-12-18 @ 14:14:56
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: erica å co

Körde Zylkene förra året; bara skit på min hund i alla fall, svindyr och funkade inte ett smack:(

Postat av: Carro

Ebba åt zylkene en period som nåt försök till ångestdämpande. Vi märkte ingen skillnad alls, men så vet vi ju inte om det var "ångest" som var problemet heller.

2009-12-28 @ 22:35:39
URL: http://www.kontrollek.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0