Fortfarande ingen kamera...

Kameran är fortfarande på lagning... Vill bara ha tillbaka den nu. Tur att Ida finns som fotar hela tiden! Jag har fått lite bider av henne som jag tänker låna.

image52

Liten börjar bli stor!

Vi har varit på valpkurs för Eva Bodfält, det var i går hela dagen. Vi var helt slut efteråt eller snarare så somnade Yoga på kursen och var oväckbar. Vi har fått massa bra övningar att träna på och en hel del speciella rastips också som jag inte har täkt på. Jag ska genast sätta igång med tex uppbindnings träning vid träd, och fortsätta att miljöträna en massa. Måste träna mer i stökiga miljöer tex bland mycket folk (centralen) bland "galna" barn (tex skolgårdar) stadsmiljö(innerstan). Ja det är en hel del mer men ganska mycket kommer genom vanlig vardag men jag kommer behöva planera in kvalitativ träning också. Det blir ju lättare och lättare eftersom vädret blir finare. Man kan vara ute utan att frysa ihjäl om man är en halvnaken parvel.

image53

Älskar actionbilder! Observera Cleos svans till vänster i bilden!


På eftermiddagen i går följde jag med Karin på sin valpkurs och tittade det var jätte kul att se alla söta valpar. Lilla Jill var också med, det e Helenas lilla ursöta bordercollie valp! Ibland kan man ju fråga sig varför man inte bara satsar på en sånär liten och behändig hund... Jo juste jag har ju en ! Hehe! Synd bara att det e hon som gör mest väsen av sig av alla... 

Eftersom jag inte tränar särskilt mycket med Yoga(då menar jag typ sitt och ligg) utan bara håller på med vardagsträningen så har hon ju inte lärt sig att tex sitta på kommando men däremot har hon lärt sig att sätta sig i olika situationer! Snacka om att det e effektivt att låta hundarna tänka själva det blir så himlans mycket bättre resultat och sammarbetet blir helt annat! Det e också mycket lättare att ha en hund som tänker själv i stället för att man ska behöva säga till hela tiden. Hoppas att det håller i sig och att hon kommer tycka att det e roligt att "lura" mig att ge henne godis ofta! Har lite mer med koppelgåendet som jag vill ska fungera och mitt lilla problem ang det är att här hemma går vi ju alltid lösa och därför behöver jag nästan planera in koppelträning, det kommer ju inte spontant på promenaderna.

Har även varit duktig denna vecka och tränat mig själv, två gånger. I tisdags körde jag med Marita och det blev en hel del ben vilket känns ganska rejält. I dag blev det mest mage, rygg och armar men som vanligt när man tränar med Marit (Marita har många namn kommer ni märka om ni läser här regelbundet). Det e så lustigt vilken energi man får av att träna, precis efter passet tror jag jämt att jag ska dö men så går det 30 min och man käkar sen e man ju som en ny människa. Har anmält mig till ett aerobox pass på söndag, får se om jag pallar. Det e ganska värdelösta att träna på helgen tycker jag då vill jag vara ledig, inte ha något planerat utan ha träning och sånt avklarat på vardagarna. Ja ja, jag raporterar om det blev nått.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tjena Fanny! Har varit här o kikat några ggr men ännu inte skrivit nåt, så nu gör jag det. :)
Som svar på det du skrivit till mig, bevakningen e jätteroligt, framför allt för hundarna, de älskar det. PS. Qarma e INTE för gammal.. ;)
Kram fr Jessica o Reijsan

2007-05-11 @ 12:40:53
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=jb0787

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0