Första dagen för mycket!

I dag har vi fått strålande väder efter en morgon som såg minst sagt deprimerad ut. Yoga och Qarma har hjälpt mig at röjja plats i våran lilla bod där jag har tänkt att jag ska kunna lägga ut lite saker som man aldrig använder. Detta vara första dagen som Yoga varit ute "själv" med de stora hundarna, Cleo är ju inte så rolig förutom när hon får tokryck annars ligger hon mest och solar uppe på bordet. Men Qarma har visat yoga alla sina hål och pinnar och sina leksaker. Denna rottweiler måste ha ett tålamod av stål för Yoga plåga hänger efter henne hela tiden, ska Qarma tugga på en pinne är Yoga där och snor den ska Qarma gräva lite i något hål är Yoga där och hjälper till. De har också tydligen blivit ok för Qarma att vara i soffan??? Husse skulle bara veta ...  Qarma är en såndär hund som amn kan slänga tio godisar på tomten till sen letar hon tills hon hittat allt! Ganska lätt att aktivera i vanliga fall, men nu när jag har en liten valp som faktikskt kräver ganska mycket av mig då vill hon ha min uppmärksamhet hela tiden och har fått kola i öronen, om hon i vanliga fall lysnar andra gången man säger till henne så ligger vi just nu på typ 3 de eller 4 de tillsägelsen... Snacka om att de utnytjar situationen eller så kan man ju säga att jag har slappat till kig när det gäller träningen av de vuxna hundarna, känner mig ganska trött av att passa upp den lilla prinsessan hela tiden! De vuxna prinsessorna ska få något extra i dag.

image35

Brottningsmatch i soffan...

image36

Vilken liten padda hon e!


image37

Mera gos!


image38

Hur nära kan man ligga!?!


På eftermiddagen bar det av till brukshundsklubben för första gången för Yoga (första gången på Södra). Vi skulle ha en date med Eros som är en 14 veckor gammal Terrv men Yoga va lite osäker och Eros blev inte charmad av henne så de fick met bara sitta och titta på varandra. Det är ju väldigt nyttigt det med, inge kul med hundar som blir helt galet glada så fort de får syn på en annan hund då den förväntar sig bus och lek. Men jag vill ju gärna att hon blir en social individ och duktig på hundspråk. Jag passade på att klicka lite när jag bara hade Yoga framme och tror faktiskt att hon har fattat klickern nu. Vi har ju inte direkt lärt henne något en bara uppmuntrat trevligt beteende tex sitt och ögonkontakt. Ska se till att få lite mer egen tid med Yoga nu när jag börjar jobba igen, blir lite lättare då jag redan är i stan. Nu måste jag första ta mig in till stan tar ca 30 min sen ska man hitta parkering och sen ska man ta sig någon stans där det är mycket folk... Då blir det lättare att redan vara inne i stan och bara ta tuben till tex centralen eller liknande och få allt gjort på kanske en timme! Jag är ju lite av en tids faschist varje minut är värdefull kan inte slösa bort massa tid på att åka eller leta i onödan!!! På fredag ska jag in en sväng och klippa en hund så då får jag också ett perfekt tillfälle. På lördag ska vi ha tjej kalas här!!! Ska bli mysigt!
Glömde att säga att jag lämnade henne i bilen en stund i går (Yoga) tilsammans med Qarma, hon skrek. Hoppas att hon snabbt vänjer sig vid bilen, det e inte kul att lämna henne när hon blir sådär olycklig man tycker ju att hon borde känna viss trygghet i Qarma men nä det duger inte... Jag körde lite agillity med cleo när skrikisen och Qarma satt i bilen och hon hade fått nån liten knäpp hoppade ner från balensen hela tiden gick inte ens at locka henne med godis. Så jag tog halsbenadet och visade henne väge klickade när hon gjorde rätt och då minsan kom hon ihåg. Pucko! Har inte kört slalom så mycket tidigare men det kommer nog inte bli några problem för redan i går (första försöket) kändes det som at hon förstod att hon skulle in genom den första porten!!!

image39

Yoga!

TJO!

Kommentarer
Postat av: Bindy og Elisabwth

Hei, kom hit via Valter. Så herlige bilder på de flotte hundene. Ser ut til at de har det jättemysigt.
Ha en fin dag.
Klem fra Bindy og matte.

2007-04-25 @ 13:01:38
URL: http://Bindy.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0