14 dagar kvar!

Nu är det 14 dagar kvar tills beräknat bebisdatum!

Hoppas att bebisen vill vänta tills efter nyår, än så länge känner jag ingentig av ev förvärkar mm.

Dock är det ju extremt svårt att sova trots extra skön säng och stor trötthet. Men man e ju lite förväntansfull om man säger så! Jag längtar sjukt mycket tills det sätter igång det är ju så otroligt häftigt.

Hoppas att jag får det liak lätt som förra gången.

Tror Kim va mer påverkad och slut efteråt än jag. Jag fick ju min törn några dagar senare när jag ville gå under jorden. Det gick ju också över så den här gången vet jag ju om det om det kommer igen.

Vi har fortfarande inte bestämt namn till hundar % men det löser sig.

Vi har ju sagt att det ska bli på Huddinge sjukhus denna gång men jag e endå lite inne på Södersjukhuset då det känns som man vet hur saker och ting går till där och jag e inte heller så jätte sugen på att ha massa elever runt omkring. Antagligen kommer jag inte bry mig ett skit då det väl gäller men just nu vill jag vara jag, Kim och barnmorskan. Det brukar ju endå vara några till i rummet och man e ju en gnutta utsatt i det där läget... hahaha

Vi får se, jag hinner antagligen ändra mig hundra gånger tills dess. Det tar ju ingen tid att åka till Huddinge härifrån så det är ju en stor fördel.

Har också lite beslutsångest ang epd... Tog ju det förra gången men fick det så sent att den antagligen inte han verka innan allt va över. Så det känns ju helt onödigt att de ska in och härja i min ryggmärg om det inte behövs. Men det märks vell när man väl ör där. Gillar bara att ha en plan, då känns det som att jag har läget lite mer under kontroll.

Kan i alla fall säga att både mina händer och fötter är extremt svullna just nu... Ringen som jag fått låna av min mamma brukar vara verkligen på gränsen till för stor men inte nu... Fötterna känns som dom är runda under (och nä jag har inte druckit alkohol)

Bebis där inne växer enligt kurvan i alla fall, liiite större än Elin va ... Elin va ju 22% mindre än medel i vecka 26 denna bebis va 4% större än medel i vecka 26...

Har fått en bristning på magen också... Trodde jag skulle slippa det eftersom man redan varit uttöjd en gång men nu har vell magen slagit nya rekord ;-)

Juste ifall jag inte skrivit det så har vi SJUKT mycket snö! Typ 1 meter! Det tror jag faktiskt aldrig att jag sett i stockholm.

Elin är jätte duktig på att sova i sitt rum. Hade lite jobbig period när hon va sjuk men det skulle hon haft även om hon sov i vårat rum. I morse sov hon till 08:18!!! Gick dock och la sig ganska sent och levde rövare eftersom Camilla och Philip va här så hon va vell helt slut! Skönt att hon tar igen sig då!

Nu ska jag inta horisontalläge!

Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt att d verkar funka me antiskäll halsbandet på Yin.. fast d e nog som du säger, vem blir inte rädd om d "spökar" helt plötsligt i Elins rum ;-)



Va gäller förlossningen så får du knipa helt enkelt ;-)

Ja ville INTE ha en massa droger när Bellan skulle ut eftersom d va MÄNGDER av sånn när Wille tyckte han skulle ut..

Så ja bestämmde helt enkelt att dusch/bad å lustgas och/eller akupunktur va d ja ville ha.. Inge EVD å inge annat tungt!! Ja ville föda barn "på riktigt"!!

Å me promenerande (i timmar då ja inte kunde va still) å en HET dusch i 45 min klarade ja mig till sista typ 7 minutrarna utan nått.. Då blev d lustgas å så va rådisen ute :-D

Lätt som en plätt å SKÖNT att inte fylla kroppen me skit!! D där fixar du galant!! Å d ja ville säga va att HETvatten rekomenderas starkt på d stället d gör ont (på mig bak på bäckenet)

2010-12-25 @ 14:01:59
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/
Postat av: Fanny Östervall

Ja som sagt så blir det som med Elin så klarar jag mig absolut utan! Bara allt är bra med bebisen egentligen. Hoppas bara hon håller sig inne tills efter nyår!!!

2010-12-25 @ 14:32:58
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Karin

Precis :-)

Kniiiiiiiiiip Fanny, kniiiiiiiiiip!! ;-)

2010-12-25 @ 17:37:17
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0