Yoggiyoggi-yooo

Va i ridhuset i dag och tränade!

Så skönt att träna innomhus!

Har kommit på ett sätt att få Yoga att inte använda tassarna över huvudet taget i apporteringen. Ska försöka hjärntvätta henne ett tag så och sedan lååååångsamt försvåra. Just nu lägger jag apporten precis vid henns tassar vilket gör att hon nästan hoppar bakåt för att få tag på apporten. Detta fungerade bar både då hon satt mot mig och ifrån mig. När jag ökade avståndet glömde hon apporten en gång men förstod andra försöket!

I fotgåendet skulle jag behöva en spegel för att få snabbare rump "korrigeringar" när hon stickr ut rumpan tar jag steg till höger för att påminna förken om att hon glömt rumpan. Just nu är hon lite frustrerad i vad det är jag vill så pip förekommer... Därför skulle jag vilja kunna bli snabbare med höger stegen så det ska bli mer klart för henne vad det är jag inte är nöjd med.

Sitt från ligg som tydligen inte alls va så himla självklart och lätt på håll börjar lossna. Det behöver störningstränas massa. Momentet fungerar 70% iget om jag lägger belöningen bakom henne men om jag ändrar belöningsplaceringen eller helt enkelt inte lägger ut den då är det typ 100% misslyckat. Så störningsträning står på schemat.

Krypet gjorde jag en riktig pucko grej med i dag.... IDIOT!

Blev irriterad och fortsatte..... Inga kommentarer på det.

Ja ja, vi löste det i alla fall till slut med några lyckade men min kännsla va fortfarande inte helt bra så det blir till att ta tag i nästa träningspass.

I morgon hoppas jag på lite uppletande med Madde och Maja. Måste hitta det bästa sättet för att få redan det först skicket att vara i fokus och utan spring. Hon blir ju jätte duktig efter några skick men så vill jag INTE ha det.
Om det är lite mer vind så ska jag göra vind övningar i morgon och fortsätta med dirigeringsövningarna. Tror den kombon kanske kan få bra effekt. Styrningen från dirrigeringsövningarna och nosen från vindövningarn! Måste ju i alla fall prova min teori. Ska vara extra noga med OLIKA avstånd också eftersom jag e kass på det... Min hund letar jätte bra på mattes kast avstånd tex.

Nu ska jag maila ridhusen som ligger här nära och kolla om man kan få låna dom och vad det skulle kosta!

I LOVE INNOMHUS TRÄNING!


Kommentarer
Postat av: Petra, Charlie och Esther

Mmmm fika efter träning det sitter alltid perfekt! Hoppas du hittar några bra ridhus! Må så gott och pussas alla söta vovvar från oss!

2009-11-18 @ 16:12:54
URL: http://charlie-card.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0