Veterinären

I dag på lurren smet jag och Karin iväg och passade på att få våra "små" odjur vaccinerade mot rabiec. Jag hoppas ju på att Yoga kommer få en strålande kariär som utställning hund!!! Passade också på att väga henne, 16,4kg tung. Inte konstigt att det börjar kännas när man lyftter henne. Jag som tycker att hon äter så dåligt, det kan ju inte riktigt stämma med tanke på at hon ökar ordentligt i vikt hela tiden. Hon väger två kg mer än Falcon och han är ju två dagar äldre(iofs av en annan ras men endå).

Annars da? Nä inget särskilt, man är ju ledig i morgon så det kan nog hända något kul i alla fall. Min egen träning den här veckan har vell varit katastrof men det är ju bara tisdag en så länge. I morgon är det åter igen dax för valpkurs med Carina och på torsdag är det kurre med Madde, på fredag tar Ida studenten. Ibland önskar jag bara att jag kunde vara hund fri (Läs inte det här Madde) och bara dra iväg på massa spännande äventyr utan att hela tiden behöva tänka på om hundarna har det bra, åak utaomlands LÄÄÄÄÄNNNNGE kanske till flera olika länder men jag vet hur jag är om jag varit borta en vecka får jag hemlängtan och blir stressad över hur hundarna har det... Skyll mig själv, samtidigt finns det inge roligare än när man når framgångar med vovvarna, man får något moment at stämma eller märker att poletten trillat ner, helt enkelt när komuniktionen stämmer!!! Jag behöver miljöträna Yoga mer i stan, hon blir ganska osäker och stressig när det är mycket människor( med mycket menar jag typ centralen mycket) och det är stojjigt. Kan ju också bero på att jag också blir stressad av det :-)

Håller på att läsa en bok nu och den är nästan slut, det är det värsta med böcker jag hatar när de är slut känns nästan som en separation, HUR KNÄPP E JAG? Ja om den är bra förstås.

Yoga fick lite vom i sin middag i dag, ohhhh herre guuuuuu va det va gott tror inte jag sett henne äta så snabbt och så konsentrerat någon gång tidigare. Det är ju bra att vet och ha som backupp om hon kommer in i en såndär vill inte ätaperiod som endel Dobbisar verkar göra. (hihi eller när man har brottom!)

Vi var i lägenheten i går med värden och fick den besiktigad... Att de alltid ska hitta på något. Vi har ju renoverat köket för flera år dedan och självklart fick vi ritningarna godkända av värden då. Men nej det räknas inte, nu vill han att vi ska öppna upp ett hål i väggen (ventilations hål) spm det sitter ett köksskåp över SUCK!!! Ja ja det e bara att görat! Vi får vell se när kontraktet är skrivet vad som händer då. Kanske en 1:a på söder!!!! Eller en 1:a i årsta om mina vänner får bestämma!?! Eller vad vet jag, tiden visar det! Skulle vara kul med ett sådant projekt igen, eller inte det brukar ju tyvärr kosta pengar... 

Nu har jag fått nog av mig själ ska återigen sjunka in i boken!

BAJ! 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja du, det undrar jag oxå! Allt var ju faktiskt så mkt lättare och mer oproblematiskt när hon vägde 4 ½ kg och inte alls hade nån egen vilja.
Jag tänkte ge henne till dig när hon är typ 10 månader och hämta hem henne när hon e strax över året. ;) Fy fan för den tiden..

2007-06-05 @ 20:47:38
URL: http://helenaholm.blogg.se
Postat av: Helena

Näe, jag menade inte bara Border utan ALLA hundar kring den åldern. Usch och fy..

2007-06-07 @ 17:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0