Jämförelsevis

Jag har ju haft en dobermann tidigare och kommer ihåg att hon var OTROLIGT jobbig från ca 8 månader och framåt. Så jag räknade med att ungefär samma sak skulle ske med denna lilla prinsessa... Men hallå förra veckan hände det, jag trodde att det bara va tillfälligt med överskottsenergi men icke sa nicke det håller i sig.
Hon e galen på dagis och så ska vi inte snacka om kvällarna, helt crazy. Idag har hon haft någon form av ätardag också, frukost, lunch, mellis, middag och ett kyklingskrov om hon inte har grävt ner det!!! Nä jag gav det till Qarma som bara tittade på det och nästan fnös så kom Yoga fram och grabbade tag i det och kutade iväg ut på tomten. Hon låg och gnagde i sig det i nästan 30minuter!
Jag är ju supersugen på att köra barf men fy va jobbigt, det kan vell inte vara dåligt att ge de lite både och? Så klart att det är bättre att göra antingen eller men jag vet att jag inte kommer vilja ge de skrov och sånt innomhus.
Ja tillbaka till galenslapen, det är ju på sätt och vis lättare att hantera en galen liten unghund än en stor unghund, hoppas att få lite bättre koll på henne just eftersom jag tycker det är SÅ mycket lättare att skapa goda vanor ju yngre de är men vissa saker är det ju svårt att skapa goda vanor på om de inte sker, ehh det va en jätte konstig mening men ni kanske fattar.
Det jag menar är ju att om de inte tex jagar katter/rådjur när de e små för att de inte vågar/inte har utvrcklat intresset så är det ju jätte bekvämt men också förädiskt då man säkert inte tar tag i den träningen eftersom det inte är något "problem" men om valpen/ unghunden gör dumheter så fixar man ju till dom direkt. Med andra or får hon gärna vara grönjävlig nu så jag anstränger mig och tränar så kommer framtiden förhoppningsvis bli behaglig! Eller så är man sådär duktig som Jonis och tränar förebyggande på allt!!! (Puss påre)

När jag och Kim var ute på en kvällsrunda förra helgen så kunde man inte ana att Kim faktiskt jobbat på hunddagis i nästan ett år...

image83

Trassel!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Kim

Men hallå! Två bängliga valpar och en galen rottis i kopplet. Klart man trasslar in sig :-).
Jag va för övrigt en suverän dagisfröken ;-).

2007-06-08 @ 23:26:37
URL: http://kimieftertio.blogg.se
Postat av: Jonis

Ni är bra roliga:)

2007-06-09 @ 17:32:29
Postat av: Karin

hahahahahahhahahahahaha... bästaste kortet på Kim och ligan!!!! Najs going Kim ;o) *skrattar vidare*

2007-06-10 @ 01:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0