10 dagar kvar!

Eller förhoppningsvis minst 5 för jag vill ju att hon väntar tills efter nyår!

Mamma va här i dag och hjälpte mig vika all tvätt, eller rättare sagt  hon vek all tvätt och jag rigde några viktiga samtal.

Yogas lilla knorr e inte bra (svansen) hon har ont.
Blir den inte bättre tills efter helgen så åker jag ochs kollar upp den.

Yin har varit lite krasslig i magen men i dag tror jag det "lilla" problemet kom ut... Hon hade käkat i sig nått tyg...

Naala är hemma hos Annica under julen. brudarna saknar henne men de överlever ;-)

Vi har i alla fall fixat en syskonvagn. Känns skönt men också lite panikartat hur jag ska orka ens putta vagnen i detta underlag. Jaja, jag får se det som motion och styrketräning. Kanske inte blri några långpromenader så länge snön ligger. Vi bor ju inte direkt där det är plogade vägar...

Mamma och jag va också och handlade mat och sånt. Köpte också bebisblöjor som kan vara bra att ha när som helst. Kändes jätte konstigt att köpa så små blöjsningar. Elins är ju rena elefantblöjorna i jämförelse.

Elins rum är så fullt nu efter alla julklappar så jag vet inte riktigt hur vi ska lösa "förvarings" problemet... Nästa år ska jag med bestämdhet begränsa inköpen av julklappar. Hon är ju egentligen för liten för att uppskatta alla paket, vist leker hon med sakerna hon fått men hon hade varit lika glad utan. Mitt hetaste tips till alla som ska köpa grejer till någon som redan har allt är sätt in pengar på ungens konto i stället för det kommer den ha så mycket mer nytta av. Elins konto växer sakta men säkert och jag tror att hon kommer uppskatta pengarna när hon kommer upp i flytta hemifrån åldern/ta körkorts åldern och kan göra det utan några som helst problem. Studera utomlands kanske??? Helst inte om jag får bestämma men men ;-)

Hoppas hon blir lika hemmakär som jag ;-)

Vi har ju inte hundraprocentigt betämt va lillen ska heta än. Mitt absoluta favvonamn är ju dissat av Kim... Vi får vell se om han ändrar sig men jag tror tyvärr inte det.

Vi fick faktiskt redan i år en julklapp till Nr 2! Fleace brallor och en jätte gullig tröja/jacka. Vi har ju egentligen allt vi behöver. Men det e ju inte direkt tråkigt att få nått nytt. Jag har ju mer eller mindre bestämt att JAG INTE får köpa något. Det är ju rent av slöseri med pengar. Men fleace brallor har vi faktiskt inte och jag kommer ihåg att jag hade svårt att hitta bra och varma kläder till Elin när hon va liten fis.

Nu ska jag inta horisontalläge!

Kommentarer
Postat av: Karin

Va underbart me en snäll mamma som hjälper!! :-D

En stjärtvärmare till Yoga fixar du, d vet ja ;-)

D där me julklappar e ett dilemma... Klart man vill att ungen ska ha grejjer men dom behöver ju inte vada fram i dom!!

Så ditt tips me kontot e kanoers!!! Därifrån kan d ju även, vid behov, plockas pengar till ex. vinterkläder, skor, cykel eller nått..

Då får ju ungen, din, min eller nån annans, precis d dom behöver exakt när dom behöver d ;-)

Vänta du bara tills du ska byta blöjor på den lilla första ggrna.. Eller ännu värre, när du vant dig vid den lilla under nån dag å så ska du helt plötsligt byta på den stora igen!!!! Då kommer du tycka att Elin e en jätte!!!!!

D va va ja tyckte om Wille iaf ;-)

2010-12-27 @ 22:07:47
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0