Miljö

Asså jag kör ju runt med ett bensinslukande monster (genomsnittlig förbrukning ca 1,1l/mil) och har ju självklart lite värds ångest över detta. Men då tänkte jag såhär om jag kompenserar jorden på något annat sätt så kanske jag går plus minus 0???

Vi har börjat soppsortera!!!

Vi har alltid pantat flaskor (eller mina föräldrar pantar våra)

Vi har en kompost där all överbliven mat slängs.

Vi försöker hansla så vin ska behöva slänga minimalt med mat.

Kommer införa 2 köttfria dagar i veckan (asså helt kött fria under hela dagen)

Köper mycket ekologiskt.

Är noga med att inte spola vatten i onödan.

Släcker lampor och annan elektrisk utrustning om de inte används.

Drar ut alla "laddare" när det inte skall laddas.

mm

Jag ska verkligen försöka tänka till över saker jag kan göra.

Nu ska ja fixa lite med Elins dop BYBY

Kommentarer
Postat av: Katarina

Duktiga ni är! Kram! M

2009-05-24 @ 20:29:18
URL: http://ungaronarcisso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0