Nybadad

Elin ha fått sitt första riktiga bad! Det roligaste med det hela var att hon fick bada i samma balja som jag badade i när jag va ny.  Jag ska försöka få in de gamla bilderna på mig på datorn så kan vi lägga upp bild på Elin också i samma balja!

Hon var i vilket fall som hels jätte duktig på att bada! Verkade tycka att det va ganska mysigt. Kim tvättade hennes hår och gjorde fin frisyr...

I morgon ska vi till BVC igen. Då ska hon vägas igen. Men med tanke på hur hon äte så skulle jag bli förvånad om hon inte gå upp i vikt. Men det känns ju lite osäkert med amningen, man har ju ingen aning om hur mycket de får i sig. Skulle inte ha något emot att slippa om jag ska vara ärlig. Hade föreställt mig det som en mysig stund men oj va fel jag hade. Ingen har ens nämt att det kan vaa såhär med amningen. Alla har hela tiden bara snackat om förlossningen och hur ont det kommer göra. Jag skulle kunna föda barn vaje dag bara jag sedan slapp amma.

Men men, det kan ju ta 3-4 veckor innan man får ordning på det hela så jag få vell inte ge upp innan det i alla fall. Det är så svårt att tro som det känns nu att det kommer vara helt smärtfritt. Kim har köpt värsta mjälkmaskinen till mig (tusen tack jag hade på allvar avlidigt annars), hade en såndä handpump från appoteket som jag satt och pumpade med först men herregud jag fick ju träningsverk i både armen och ryggen plus att jag satt som ett mongo vilket resulterade i värsta brännande väken. Har liksom nog med ont av brösten utan att jag behöver ge mig själv mer ont.

Ska ladda bilder starxt så vänta bara så kommer det!









En ren bebis!

Kommentarer
Postat av: Eva

Världens sötaste groda......

2009-01-01 @ 15:34:38
Postat av: Maud

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vilken nöjd söt nybadad liten tjej som ligger i den lilla baljan



Maud

2009-01-01 @ 20:27:47
Postat av: Ida

Ser ut som en likadan balja som vi hade på landet, fast vi diskade i den.

Hon ser inte så ledsen ut över att få ett bad, hon kanske kommer bli en Qarma när hon blir stor.

2009-01-04 @ 20:47:57
URL: http://www.valtersaga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0