Åhhhh

Hur dum får man vara.

Pallrade mig ut för att hundarna skulle få se något annat än tomten.

Det skulle jag inte gjort för jag höll på att bli av med en hund.

Ni som vet hur jag bor förstår men för er andra kan jag beskriva det som ett sommarstuge område där fler och fler blir permanent boende. Vägen precis utanför vårat hus används bara av oss fyra hushåll som bor på den och vägen utanför den är en 30 väg med ganska ordentliga fartgupp just för att man ska köra lugnt.

Såg att det kom en bil längst bort på den "stora" vägen men det tar ju en stund att åka hela långa raksträckan som är fram till våran lilla väg. Tar säkert 1 minut att köra den biten i alla fall om man kör 30.

Det hade alltså inte varit några som helst problem för mig att hinna över med hundarna i hästhagen som är precis på andra sidan vägen.

Men NEJ han gasar på utav bara fasen och jag får lite panik och roppar på hundarna. Han får ju självklart tvärnita för att inte köra över Cleo som segar då hon hör på mig att jag inte är direkt glad. När han e typ 3 cm från att köra över Cleo gasar han på så det tjuter om däcken och kör vidare.

Då undrar jag så här: Om han hade kört över någon av mina hundar som iochförsig var lösa (vilket man säkert inte får...) va hade hänt då? Det fanns ingen som helst chans att han inte såg dom eftersom det var ljust ute och om han skulle missat de så vet jag inte om han borde få ha körkort för både Qarma och Yoga går ju storleksmässigt att jämföra med ett barn. För övrigt hade han en vilt skällandes hund själv i bilen vilket får mig att tycka att han borde ha lite förståelse.

Egentligen så hade denna situation arig uppståt om han inte hade kört som en ursäkta utrycket en jävla dåre för då hade vi hunnit över flera gånger om utan att han ens skulle behövt lätta på gasen...

Usch va arg jag blir. Kan folk inte ha lite respekt för varandra och ta hänsyn till varandra. Jag förstår inte ens va det va han blev arg för. Det är faktiskt inte så att jag ahr mina hundar vind för våg utan de är oftast kopplade om det finns risk för att de kan störa andra, jag låter inte de stå och skälla ute eftersom det stör (viklet jag förstår vi bor ju liksom precis brevid varandra) jag plockar upp efter mina hundar om de skiter på olämpliga ställen,  mm mm. Jag försöker hålla mina hundar på ett sådant sät så de inte ska störa andra men uppenbarligen gör de det endå...

Jag brukar resonera såhär om någon "stör" att det är bara bra för då kanske det inte gör något om man själv "stör" någon annan gång. Ge och ta alltså.

Den där gubben kan inte fått nått på länge som Karin hade sagt PUNKT SLUT

Så då va det dax att gå vidare och släppa pruttgubben.

Jag tar tillbaka det där i förra inlägget om att det fungerade jätte bra med sömnen... Hon har varit vaken typ hela dagen med mindre POWER naps på sisådär 20 min...




Här är i alla fall min livsfariga och mycket blodtörstiga Dobermann!



Elin övar nacken!!!



 


Kommentarer
Postat av: Karin

Kunde inte sagt det bättre själv!!!!!! PUNKT SLUT!!

Kyss

2009-02-12 @ 17:51:59
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Emma m randiga

Tror det e lite av storstadsyndromet.. Även om ni bor långt ut åt h*lvete ;) Om man ska få slippa såna där stressade idioter så får man nog flytta till "landet långt bort".



Nix, dags för valprastning igen...

2009-02-13 @ 09:57:15
URL: http://www.freaklechics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0