Nu händer det grejjer...

Inte med bebisen men runt omkring.

Vi har ju byggt ut där nere men så blev det inte riktigt bra, det kom ju in vatten och det ville vi inte ha på golvet. Men efter att vi själva försökt gräva upp dränering insåg vi att det var lika bra att anlita en firma. Sagt och gjort, firman kom grävde upp halva tomten och dränerade som bara den!!!

Gräsmattan e lika med borta men nu e det tort inne i alla fall!!!

Så för två helger sedan skulle golvet läggas men då visade det sig att spacklingen inte var helt ok...

Nytt spackel las, och en torktid på två veckor (minst) blev det.

I söndags var gubbarna här och la golvet!!!!

Jag, Kim och mamma åkte till Ikea för att köpa garderober.

Vi har bott här i snart 4 år och tex vattnet har ju hela tiden smakat urk och luktat prutt.

Men nu ska vi få en filtergrej som ska göra att vattnet ska bli smaksigt!

Taket utanför nedre utgången har varit provisoriskt och det klarar inte när det blåser.

Men nu ska vi få riktigt tak!!!

Elen i nya rummet ska pappa fixa på fredag likaså garderoberna!!!

Så i helgen kommer vi kunna få ordning!!! Det kommer bli så skönt!!!


Alla kläder som ligger i ikea påsar kan få plats i de nya garderoberna.


Alla kläder som ligger i tvättstugan kommer också få plats.


Nu kanske ni undrar varför jag inte fixar allt det här själv, men problemet är ekonomi. Jag har noll koll på den kan jag lätt erkänna. Sen tycker jag ofta att det är bättre att folk som vet va de gör gör det sakerna de är bra på!!! Jag sköter hundar och sånt jag e bra på så får kim sköta ekonomi och sånt han e bra på. Vi fick ett prisförslag på vattenreningsfilter när vi flyttade hit och jag kan säga att det var en nolla mer mot vad vi kommer vara tvugnaatt betal nu!!! Tur att vi väntade säger jag då!!! Samma med taket ca halva priset kommer vi få betala nu.


Säger i alla fall bara en sak:


JIPPIEEEE!!!


Nu kommer det bli stora förändringar till det possitiva. Bara att vi kommer kunna drika vattnet direkt ur kranen kommer kännas som ren lyx. Asså vårat vatten går att dricka men det samakar ju och luktar ju INTE bra.

Va gör det om hundra år för gladast e ju räven!!!


Kommentarer
Postat av: Madde D

MEN HALLÅÅÅÅ, VAD FINT NI KOMMER ATT FÅ DET!!

NU VILL JAG LÄSA OM DÅREN YOGAS SIMNING, DÄR VI BLIR LIKA BLÖTA SOM HUNDEN, ASGARV!!!!

2008-11-06 @ 18:43:23
URL: http://daleos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0