...

Tänk er en lång rad av svordommar och fula ord och sen kommer ordet FÖRSÄKRINGSKASSAN

Varför ska man som egen företagare inte ha några som helst rättigheter??? En av mina vänner sitter i samma situation som jag fats hon är anstäld. För henne har det inte varit några som hest problem att få pengar från försäkrigskassan, inte heller har de bråkat om hennes lönesumma...

Jag får bara 75% av de 80% som en "vanlig anstäld får" varför då kanske ni undrar? Jo de anser att jag har administartiva uppgifter. Alla som känner mig vet att detta är TOTALT fel. Jag har aldrig jobbat med papper eller andra administartiva uppgifter... Men eftersom jag räknar kassan så anser de att jag har det. Det spellar ingen roll att detta inte tar mig mer än 2 min om dagen man kan antingen få 100% eller så är nästa snäpp 75%...

Ok jag får vell bara 75% då men av vilken lön då? Jo de har kollat min lön förra och förr förra året... Så vitt jag vet är det den lönen jag haft det senaste 6 månaderna som skall räknas. Så är det i alla fall för "vanliga anstälda" men nej då man kan inte lita på egenföretagare så här ska det gissas vad jag kan tänkas tjäna...

Massa massa massa fler jätte fula svärord.

Ja ja, om de vill att bebisen i magen ska få skador pga stress som är endast deras fe så varsegod. Jag e så pist off just nu.

Jag ska uppdatera er hur det går.

Kan ju tillägga att tom vår revisor skickat in mina korekta uppgifter eftersom han inte tycker att detta gått rätt till. Plus att ungen ska ju komma om fyra veckor så detta borde de ha fixat mycket tidigare...

Hur kommer det sig att det ska 30 dagar innan de kan ta sig an det man skickar in till de???

Undrar om jag ska ringa dit i morgon och fråga hur svordom de har tänkt sig, varför ska jag jobba och tjäna pengar om de endå tänker gissa min lön, kanske ska ägga ut bebisen på blocket till en familj som har anställningar i stället för eget företag. Ja menar så ungen kommer kunna ha någonstans att bo och äta. Kan ju vara kul att ha kläder också, för leksaker är ju bara en dröm i detta läget i alla fall.

S   K    I    T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0