Mycket har hänt

Helgen har varit händelserik med lite tråkigt och lite kul.

I fredags yckades flickorna (Qarma och Yoga) leka Yoga till en liten fin skada i sidan.  Efter en stunds lek var Qarma trött och orkade inte jaga efter Yoga och då gjorde hon sina vallningar ala rottis style! Ja Naala vet ju hur det känns...

In till sjukan och sy, 3200kr fattigare och en rolig utstälning som blev instäld...

Deppade hela lördagen, men fick höra att det gått superbra för Madde och Åska så då blev man ju genast lite gladre!

I dag träffades jag och maja för att spåra trots det usla vädret. Kim följde också med!!!!!!!! Vi la ut massa spår. Johanna och Tia kom lite senare.

Bara några minuter innan vi skulle ta spren kommer det en hundägare med lös hundoch knallar rak genom våra spår.... Typ mitt i Selmas spår.... Ja vad ska man göra..... Vi äger ju inte ängarna men det ÄR irriterande.

Så vi konstaterade att det inte skulle bli särskilt lätt för vovvarna och det egentligen bara var att ta et som det är.

Jag är mycket nöjd med Yogas insats, hon viste vad det var hon skulle göra och jag tycker att hon gjorde sitt bästa då jag återigen la ett aldeles för långt och enligt mig kanske lite väl svårt spår. Men Yoga löste det riktigt bra, några gånger virrade hon men hon löser det mesta själv och "springet" tycker jag har blivit mycket bättre. Vist springer hon men det är mycket mer kontrollerat och det känns som att hon vet vad hon gör och inte bara springer. Hon blir lite trött också det märks genom att hon blir lite mindre nogrann. Yoga fick också vittring på ett av de andra spåren och var helt bestämd över att det va dit vi skulle, så betsämd att hon till slut när hon inte fick gå dit satte sig och tittade åt det hållet! HIHI Så gullig, jag ledde henne till rätt spår och då kunde hon släppa det andra spåret vilket jag också tycker är en stor bedrift med tanke på att det brukar vara svårt för henne att släppa saker och ting!

Summan= Övning ger färdighet!

Nu jällar måste vi försöka att spåra i alla fall två/fyra spår i veckan, behöver ju fakrtiskt inte vara dödarspår!

Nu e det sängen för mig!

Kommentarer
Postat av: Karin

Falcon vill spåra!!!!!!!! Men det får bli när jag färdig som hundvakt. Puss

2008-03-10 @ 19:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0