Helg!

Tänk om man kunde vara ledig i alla fall 3 dagar i veckan. Det skulle vara helt perfekt, 4 dagar jobb och sen 3 dagar ledigt. Man skulle hinna både vara "ledig" och ha tid för sina fritidsintressen. Nu kanske inte alla har så tidskrävande intresse som jag men jag tror knappast att någon skulle klaga av att vara ledig en dag till. Tror man skulle kunna jobba på lite bättre(eller mer effektivt) om man fick vara ledig mer. Skulle vara ganska spännande att göra ett test: erbjuda de anstälda att om de jobbade på mer effektivt så skulle de få mer ledigt. Nu vet jag att det är omöjligt på vissa arbetsplatser tex på min då det är svårt att gå ut med hundarna fem dagar i veckan på fyra dagar om ni förstår vad jag menar... Men på andra arbetsplatser som tex på ett kontor.

Ja ja min poång med det hela är ju bara att jag skulle vilja vara ledig en dag till och det skulle vara fantastiskt att kunna erbjuda sina anstälda det också. Ja menar som en arbetsförmån. Jobbar du på bra så får du extra fritid vilken hundägare skulle säga nej till det? 

I dag gick jag efter att ha tvingat mig själv till det en låååång promis med hundarna! Det är lite svårt att veta ekt hur långt man kan gå med Yoga för hon e ju faktiskt bara 11 månader men så full av energi. Hon kan inte själv avgöra när hon är trött det är ju en sak som är säker. Hon blir som en uppskruvad leksak, sen när man kommer in så fortsätter det och man får tvinga henne att vara lugn och då bara dör hon! hihi så gullig när hon liksom nästan svimmar. 

Vi hittade en ny väg i dag i skogen, jag har gått i samma skog i flera år nu men är ganska tråkig och testar inte så ofta nya vägar men i dag kände jag för lite äventyr. Så nu vet jag vart den vägen går. Det är ju inte så ofta jag kan experimentera heller det är ju mörkt ute hela tiden. Fats jag börjar se ljuset, det är ju snart februari och då tycker jag att man brukar märka ganska fort att det blir ljusare.

I morgon hoppas jag på att få till ett spår, kanske till och med kan få hjälp av någon främling att lägga ut ett. Jag började ju på en appellydnadskurs i torsdags och målet är att man ska tävla till våren! HERRE GU! Men nu jäklar. Jag måste nästan ha lite press på mig annars blir det ju inget... Så nu är det träning träning träning. Måste också komma igång med min egen träning, provade ett par av mina större jeans i dag, de va inte särskilt stora :( snarare andningsnöd. Tänk om man kunde få Karins ämnesomsättning. Jag får börja röka! hihi nä skulle inte tro det va.

På em i morgon är det lydnadsträning inplanerat också, hårdträning av lillskruttan. Jag får se upp så hon inte tycker det e tråkigt bara men som det ser ut nu så ska det inte vara några problem! Hon tycker allt e kul och vill bara ha mer! Detta kanske låter helt självklart men passiviteten fungerar också bara bättre ju mer hon får träna. Det kanske låter som en självklar ekvation i någras öron men jag har ju på dagis och även med andra hundar upplevt detta som ett tvärtomproblem, ju mer hunden får göra ju svårare får den att kopla av. Någon annan som sett samma problem tidigare? Men om det håller i sig som det verkar nu så fungerar inte Yoga så och det är jag mycket glad över. Jobbigt om man känner att man inte vill "överaktivera" därför att hunden inte kan komma till ro då. Kanske ett bevis på att den plågsamma passivitetsträningen åtreigen faktiskt gett resultat??? Skulle vara så skönt om man kune få ett ordentligt bevis på att ens träning (i alla fall den tråkiga delen av träningen) faktiskt gett resultat. Tänk om man kunde få en som man träna på ett sett och en som man struntade i att träna de tråkiga sakerna med för att sen få se hur mycket trevligare den "seriöst" tränade hunden blev. Eller bli deprimerad av att se att det inte blev någon skillnad, fast det är jag helt övertygad om att det måste bli.

Det går spysjuka bland hundarna på dagis så jag hoppas att mina hundar får hålla sig friska, vi blandar ju inte personalhundarna med dagis då vi tyvärr åkt på ena sjukdommen efter den andra den senaste tiden. Så tråkigt att missa viktiga träningar, utställningar mm pga att dagishundarna kommer till dagis sjuka. Ja ja det är vell smällar man får ta, vissa hårdare än andra. Nä det här senaste året har det varit för mycket, öronskabb, noskvalster, kennelhosta, magsjuka flera gånger mm. Även fast vi är extremt noga md att inte blanda hundarna och tvättar händer så smittar det som bara den. Vette fn hur man skulle göra för att slippa skiten. Ja ett alternativ skulle ju kunna vara att hundarna inte kom om de var sjuka men det är ju svårt för oss att göra mer åt än vi redan gör, de skickas självklart hem om de är sjuka, problemet är ju bara att då är skadan oftast redan skedd... Folk får helt enkelt börja respektera varandra bättre.

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Emma & Pyrrah

Tack för senast! Det kommer bli mkt rapport i februari för vi ska ju iväg och tävla i mars.. Så du vet ;)

Massa kramar

2008-01-13 @ 11:23:28
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: Karin

haha... Ja, röka tycker jag inte du ska börja med=) Men det känns juh bra att äta vad f*n jag vill utan att gå upp.. Men kondisen e juh skit så där får jag väl mitt straff. Håller bara med om dina ord ang. dagis och sjukdomar.. E så jäkla trött på det här nu. Respekt e ett ord som många skiter i. Egoist är ett ord ingen vill höra men många är.. Usch.. Vi får bli Hitler. Hårda bud! Ses imorgon. Pöss

2008-01-13 @ 19:46:56
Postat av: Maja & Selma

Tack för idag! Nu ska jag o Semlan hårdträna stadga! O lite annat...

Syns på lördag och skit vad kul det ska bli med spår!!!

2008-01-18 @ 01:32:26
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0