Träning

Denna vecka har jag och Majja varit mycket ambitiösa, vi har tränat  tre dagar redan, och på söndag ska vi spåra! I måndags var vi på södra och tränade, i tisdags på fotbollsplanen och i onsdags på södra igen. Det känns bara bättre och bättre och vi blir bara mer och mer synkade både jag och Maja som träningskamrater(hoppas du håller med!!!) och vi med våra hundar!

Snacka om att man får tusen gånger bättre resultat om man tränar oftare, alltså inte har för mycket mellanrum mellan tillfällena!

Jag måste sätta igång med apporteringen med Yoga och hoppet har vi inte ens börjat med...

Jag har ju gått en apporteringskurs för Eva och den var superbra, har försökt att aplicera dessa kunskaper på galningen(yoga) men det går sådär... Jag ska i lugn och ro ta tag i det vid ett av mina bästa tillfällen när jag känner mig på mitt bästa humör så det INTE finns risk för att jag blir det minsta irriterad. Det låter vell som en bra plan! HEHE hoppas bara att ett sånt tillfälle kommer!! Haha!

Nä jag och Maja har kommit på flera saker som jag INTE ska göra med yogisen och flera saker som underlättar, tex är det bra att börja passet med koncentrationsövningar. Då kommer hon ganska omgående i rätt träningsläge. Om jag merker att fröken inte förstår så måste jag ändra taktik för en frustrerad Yoga blir en piiiiiipiiig Yoga.

Vi har ju koncentrerat oss på vänster svängarna och det tycker jag funkar ganska bra, höger har jag helt glömt av men nu är den träningen också igångsatt.

Ingångar rakt framifrån... Juste det skulle man också träna. Ja det har vi också börjat med.

Vill bara att det ska bli ljust ute nu så man ser vad det är man egentligen gör. Är otroligt tacksam för att jag har Maja som kan säga när det ser bra ut och när det är mindre bra!

Det som jag upplever lite jobbigt med att träna dobbis nu under de blöta kalla månaderna är just att det är blött och kallt, hon bryr sig inte särskilt men endå. Blir liksom lite extra frustrerad av att det är äckelunderlag får man känslan av. Kan ju vara så att matte också blir lite extra frusterad av att känna att jag inte kan röra mig som jag vill och att jag  fryser och egentligen helst skulle vara inne. Får flytta till ett varmare land, tex Ungern. Där är det ju sommar varje år och dessutom längre sommar, och hösten kommer senare vintern är kortare och våren kommer tidigare!

I morgon ska jag ut och bara gåååååååååååå! Om vädret tillåter ska jag nog till och med packa en rygga med lite fika!  Kanske till och med får med mig hundarnas husse! Sen har Jonis sagt att hon vill träffa Lovis (hon är fortfarande här men det e bara mysigt, mina hundar älskar Lovis) Kanske till och med hinner lägga ett spår eller två i morgon också. Man måste ju passa på nu när vädret tillåter.

Nu e maten klar baj!

Kommentarer
Postat av: Karin

Nej, får nog svaret på måndag! Trevlig helg=) Pöss

2008-02-02 @ 09:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0